رییس جمهور: جنگ اعلام‌ناشده به اعلام‌شده تبدیل شده است

گزارشگر:چهار شنبه 12 عقرب 1395 - ۱۱ عقرب ۱۳۹۵

رییس‌جمهور در دیدار با مقام‌های ارشد نظامی از پیش رو بودن سه هفته سخت و دشوار سخن گفته و به آنان دستور داده که باید آماده‌گی کامل داشته باشند.
وی بدون این‌که توضیحات بیشتری درباره اوضاع سخت و دشوار در هفته‌های آینده دهد، گفته است که جنگ از حالت اعلام ناشده به اعلام شده مبدل mandegar-3شده‌است.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روز سه شنبه (۱۱ عقرب) با نشرخبرنامه‌یی گفته است که محمداشرف غنی رییس جمهور در “کنفرانس مشترک و رهبری ارشد ارگان‌های امنیتی و دفاعی، قوماندانان اردوی‌ملی، پولیس‌ملی، امنیت‌ملی و قوماندانی حمایت قاطع” اشتراک و سخنرانی کرد.
در این مراسم که با حضورداشت منسوبین ارشد نظامی کشور و همکاران قوماندانی مأموریت حمایت قاطع در مقر وزارت دفاع ملی برگزار گردید، آقای غنی گفت که بدون سربازی نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی حکومت موفق شده نمی‌توانست، و امروز دنیا با وضاحت قربانی مردم و نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان را درک کرده و ما از پیمان میان‌مدت به مشارکت دوامدار تغییر جهت نمودیم.
محمد اشرف غنی بیان داشت:”امروز مردم همه یک‌صدا از نیروهای امنیتی و دفاعی شان پشتیبانی می‌نمایند که در صد سال گذشته شاهد چنین اجماع عمومی نبوده‌ایم”.
آقای غنی اظهار داشت که هدف مهم ما این است که قوای امنیتی ودفاعی محور ثبات و دفاع وطن قرار گیرند و تحرک بیشتر میان این نیروها به‌وجود آید.
وی افزود:” سال گذشته اکثر مبصرین تصور می‌کردند که قوای امنیتی و دفاعی توان مقابل را علیه دشمن نخواهند داشت، و باید امروز از مبصرین خواسته شود که بابت این گفتۀ
او گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی به‌وضاحت نشان دادند که قابلیت و توانایی مبارزه با دشمن را دارند و در سال۱۳۹۴ بقای کشور را رقم زدند. وی خاطرنشان کرد که ما از شش مرحلۀ جنگ گذشتیم و در ختم سال ۱۳۹۴ روزانه۱۵ تا ۲۰ عملیات نظامی انجام می‌گردید.
محمد اشرف غنی بیان داشت که در اوایل ابهام در مناسبات بین‌المللی ما وجود داشت، این مناسبات زیر پرسش بود و نیز ما صرف در تعهد شش ماهه به سر می‌بردیم، اما در ختم سال گذشته فضای روابط ما با جهان وسیع‌تر گردید.
آقای غنی اظهار داشت که با وجود آنکه ۱۳۰ هزار نیروهای بین‌المللی از کشور بیرون شدند، اما قوای امنیتی ودفاعی افغان به‌خوبی توانستند از وقوع وضعیت دشوار جلوگیری کنند. و باید در این زمینه مبصرین قضاوت عادلانه داشته باشند.
وی تصریح کرد که دشمنان مردم افغانستان در سال گذشته برای رسیدن به پلان‌های شوم خود ناکام ماندند و برنامه‌های استراتیژیک آنها با قوت تمام از سوی نیروهای امنیتی ودفاعی خنثی گردید.
او افزود:” ما در برابر یک جنگ اعلام ناشده قرار داشتیم و کاری که در سال قبل طی سه‌ماه انجام می‌گردید، اکنون در سه روز انجام می‌پذیرد، زیرا پیش‌بینی نسبت به وضعیت سال ۱۳۹۵ وجود داشت و پلان‌های منظم روی‌دست گرفته شده‌ بود”.
رییس جمهور با تأکید بر اینکه باید آمادگی لازم در وضعیت‌های دشوار وجود داشته باشد افزود، سه‌هفته آیندۀ سخت و دشوار پیش‌رو است، و باید آمادگی کامل تدارک یابد. او گفت که جنگ از حالت اعلام ناشده به اعلام شده مبدل شده‌است.
محمد اشرف غنی بیان داشت که افغانستان در محور توجه جهان قرار گرفته، زیرا مناسباتِ را با جهان برقرار کردیم که برحق‌بودن مانرا ثابت نموده‌است. او اظهارداشت که دشمنان افغانستان از این بیشتر به انزوا کشانده خواهند شد.
آقای غنی اظهار داشت که قوای هوایی بیشتر تجهیز خواهند شد و پس از ۴۰ سال این قوا سر پا می‌ایستند.
او بر فراهم‌کردن زمینه‌های بهتر جلب و جذب جوانان به‌صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی تأکید کرده، گفت که باید تمام واحدهای مربوط نظامی پلان‌های منسجم و هماهنگ در زمینه داشته باشند. او هدایت داد تا تحلیل واضح را در زمینۀ تشخیص نقاط قوت و ضعف ضمیمه با راه‌حل‌ها ارائه نمایند.
محمد اشرف غنی همچنان به‌منسولین مربوط هدایت داد، که اکمالات و نیازمندی‌های قوای امنیتی و دفاعی را بررسی نمایند تا مشکلات در زمینه مشخص گردد و اقدامات جهت رفع آن سنجیده شود.
آقای غنی بر جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی تأکید ورزیده، گفت که هرچه عاجل باید در این راستا اقدام شود و پلان‌های منسجم ترتیب گردد.
او تصریح کرد که باید تهدیدات تشخیص و طبقه‌بندی گردد، تا نظر به‌نوع تهدید اقدامات موثر و عاجل روی‌دست گرفته‌شود.
آقای غنی بر اصلاح و موثریت سیستم تدارکات وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله تأکید کرد. وی گفت که چندین جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی را شخصاً رهبری نمودم، تا پروسۀ تدارک نان و لباس برای نیروهای امنیتی ما تسریع گردد، اما شکایات در زمینه وجود دارد و این قابل قبول نمی‌باشد و باید تفتیش همه‌جانبه صورت گیرد.
وی افزود که در چهار سال آینده زیربنای فزیکی برای ۴۰ سال تکمیل می‌گردد، سیستم منظم شکل می‌گیرد، مصرف بودجه هدف‌مند می‌شود و خلاها به‌سرعت پُر می‌گردد. او گفت که با تغییر نسل سر و کار داریم و بالای نسل نو باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
رییس جمهور بیان داشت که در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ پلان‌های شوم دشمن بر اساس یک پلان پیش‌بینی واضح خنثی گردید. او دستور داد تا ولایت به ولایت و ولسوالی به‌ولسوالی پیشنهادات مشخص را در زمینه ارائه نمایند، تا نقاط تهدید مشخص گردد. او همچنان از آنان خواست تا پیشنهادات واضح را در راستای استعمال موثر قوه ترتیب و ارائه کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.