با این مهره‌چینی‌های فریب‌کارانه دیگر مردم اعتماد نمی‌کنند

گزارشگر:شنبه 29 عقرب 1395 - ۲۸ عقرب ۱۳۹۵

از صفحه فیسبوک احمدولی مسعود/
هبری حکومت، خوب می‌دانند که طی دو سال حکومت‌داری ناکام خود، چنان گندی به کشور زده اند که حالا پاک کردنش به اصطلاح مردم، زور فیل می‌خواهد.
بحران مشروعیت، بحران اعتماد، بحران مشارکت، بحران مدیریت، بحران هویت، مجموعه بحران‌های در هم تنیده‌یی ا‌ست که حکومت مذبوحانه تلاش mandegar-3دارد تا با نمایش‌های مضحک پوپولیستی، فرافگنی‌ها و فریبکاری‌های همیشه‌گی، بر آن سایه افگند.
پروژۀ اخیر استیضاح وزرا، آنهم پس از دو سال کشمکش‌های درونی برای تکمیل همین کابینه، اوج بحران رهبری و فرساییده‌گی نظام را به نمایش می‌گذارد.
تلاش دولت بر تعویض جمعی از طریق مجلس به خاطر رشوه دادن به جمع دیگر ناراضی، اپوزیسیون‌نما و فرصت‌طلب در دولت، پروژۀ ناکامی است که بخشی از افتضاح سیاسی ماندگار همین دوره، در حافظه‌ها باقی خواهد ماند.
همواره گفته‌ایم که این بازی‌ها و مهره‌چینی‌ها، آنهم با بازی‌های مضحک و مهره‌های بی‌ثبات، برای کشور نه سودآور است و نه ثبات‌آور. تا زمانی‌که در ساختار نظام، در ذهنیت دولتمردان، در سیاست گذاری‌های کشوری و در چنبرۀ قدرت، تغییرات بنیادین نیاید، با این مهره‌چینی‌های ضعیف نمی‌توان بر بحران‌های بزرگ چیره شد و به مطالبات مردم پاسخ گفت.
یادمان باشد وقتی از تعادل قدرت در چارچوب دولت می‌گوییم، به معنی نصب و استخدام به اصطلاح سران قومی به حیث ماموران و مجریان سیاست‌های تمامیت‌خواهانه نیست؛ بلکه به معنی تحقق مطالبات مردم، ایجاد توازن ارزشی، تأمین عدالت اجتماعی، تضمین حقوق شهروندی، توزیع عادلانۀ منابع اقتصادی و د‌ه‌ها خواست برحق مردم سخت نیازمندمان می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.