۱۵راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ و کامل

گزارشگر:ک شنبه 30 عقرب 1395 - ۲۹ عقرب ۱۳۹۵

بخش نخست/

mandegar-3شما از نظر ظاهری به عنوان یک فرد بالغ شناخته می‌شوید، اما تا زمانی که از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ نرسید، نمی‌توانید نام یک شخص کامل را بر روی خود بگذارید، مگر این‌که بخواهید با یک کودک ازدواج کنید (که در این حالت «کمال» به اجبار به شما تزریق می‌شود) در این حالت وقت کافی دارید که در حین رابطه، رشد کرده و بزرگ شوید.
روش‌های زیر به شما کمک می‌کند که راه رسیدن به کمال را آسان‌تر طی کنید.
۱ـ مسوولیت‌پذیری
اساس شخصیت و درستی، مسوولیت‌پذیری می‌باشد. بدون هیچ عذر و بهانه‌یی یاد بگیرید که مسوولیت کارهایی را که انجام می‌دهید، به عهده بگیرید. همان‌طور که تحسین و تمجید را قبول می‌کنید، باید گله و شکایت را نیز بپذیرید. برای پیامد تصمیم‌های خود آماده باشید و سعی کنید تصمیمات درستی اتخاذ کنید؛ چرا که قبول مسوولیت، کار دشواری است. به عنوان مثال می‌توانید کارهایی را که به‌طور بالقوه خطرناک هستند، مثل: راننده‌گی بیشتر از سرعت مجاز را انجام ندهید.

۲ـ احساسات خود را کنترل کنید
عدم توانایی در کنترل احساس می‌تواند هم در زنده‌گی فردی و هم در زنده‌گی اجتماعی، لطمات جبران‌ناپذیری را به شما وارد آورد. نباید به‌طور کلی احساس‌تان را بکشید، بلکه باید آن‌ها را از طریق یک‌سری رفتار و گفتار موجه بروز دهید. به عنوان نمونه اگر کسی از زور عصبانیت دست خود را بر روی شما بلند کند، نباید به سرعت واکنش مشابهی انجام دهید. اگر بتوانید هم‌چنان خون‌سردی خود را حفظ کنید، همه شما را به عنوان “آدم خوب”ِ داستان می‌شناسند.

۳ـ بخشنده باشید
موفقیت شما به کمک‌هایی بسته‌گی دارد که در میان راه از دیگران دریافت می‌کنید. بدون هیچ چشم‌داشتی به دیگران کمک کنید. اگر توان مالی شما اجازه می‌دهد، می‌توانید هزینه‌یی را نیز به موسسات خیریه اختصاص دهید. اگر دست شما از نظر مالی باز نیست، می‌توانید از وقت خود استفاده کرده و به آموزش کودکان بی‌سرپرست بپردازید.

۴ـ وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید
صله رحم را از یاد نبرید. اگر نمی‌توانید همیشه به دیدن‌شان بروید، حداقل ارتباط تلیفونی را قطع نکنید. این امر برای دوستان‌تان نیز صدق می‌کند. اگر سرتان خیلی شلوغ است، سعی کنید حداقل آخر هفته را با آن‌ها بگذرانید. می‌توانید یک نوشیدنی با هم میل کنید و یا یک‌دست بیلیارد بازی کنید. همیشه به‌خاطر داشته باشید که شما قبل از این‌که با خانم‌تان آشنا بشوید، دوستان و خانواده در زنده‌گی شما وجود داشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.