۱۵راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ و کامل

گزارشگر:سه شنبه 2 قوس 1395 - ۰۱ قوس ۱۳۹۵

بخش سـوم و پایانی/

mandegar-3۱۰ـ عادات بدِ خود را ترک کنید
هر یک از ما به‌طور متفاوت دارای عادات بدی هستیم. دیر یا زود پیامدهای منفی آن متوجه ما خواهند شد. با خودتان عهد ببندید که رفتار بد خود را کاهش داده و یا به‌طور کلی از میان می‌برید. به عنوان نمونه، یکی از عادات بد خود مثل قسم دروغ خوردن و یا تاخیر داشتن را انتخاب کنید و بعد به دوستان و خانواده خود بگویید که می‌خواهید چنین عادتی را برای همیشه از زنده‌گی خود بیرون کنید. اگر آن‌ها به عنوان یک مراقب در کنار شما باشند، تمایل شما نسبت به انجام این کار افزایش پیدا خواهد کرد.

۱۱ـ روحیه جوان و شاداب داشته باشید
به‌خاطر داشته باشید که سن شما به آن اندازه‌یی است که خودتان می‌خواهید. یک شیوه شاداب و جوان‌پسند را در زنده‌گی پیش بگیرید تا بدن و ذهن شما همواره به تحرک واداشته شوند. در حالی که خودتان احساس جوانی می‌کنید، پس چه اشکالی وجود دارد که با یک خانم یا آقای جوان هم نامزد کنید؟!

۱۲ـ از موقعیت‌های خود استفاده کنید
فرصت‌های بی‌شماری در زنده‌گی هر فردی وجود دارد، اما سود بردن از آن‌ها کار ساده‌یی نبوده و دارای ریسک بالایی می‌باشد. اما باید توجه داشته باشید که هیچ کار بزرگی بی‌خطر نمی‌باشد. چه این موقعیت را داشته باشید که برای خودتان شغلی راه بیندازید، چه با دختر یا پسری که به هیچ‌وجه در سطح شما نیست، قرار ملاقات بگذارید، به خودتان مطمین باشید و تا تنور داغ است، نان را بچسبانید. کاری نکنید که بعدها موجبات پشیمانی شما را فراهم آورد.

۱۳ـ تمرین بردباری
صبر و پافشاری شما را به سمت کامیابی و موفقیت رهنمون می‌سازند. بیشتر انسان‌های بزرگ بیشتر از این‌که موفق شده باشند، در زنده‌گی خود با شکست مواجه می‌شدند. زمانی که بی‌حوصله می‌شوید، باید یاد بگیرید که خون‌سری خود را حفظ کرده و آرام باشید. برای رسیدن به این‌ مطلوب، با انجام کارهای پردردسر قدری شکیبایی خود را تقویت کنید.

۱۴ـ علایق خود را متنوع سازید
یک سرگرمی جدید برای خودتان پیدا کنید تا افق‌های جدید را بر روی خود باز کنید. با یادگیری ورزش‌ها و مهارت‌های جدید، خود را به چالش وادار کنید. یکی از کارهایی که می‌توانید در این خصوص انجام دهید، یادگیری یک زبان جدید می‌باشد. زمانی که این کار با موفقیت انجام شد؛ به عنوان پاداش، سفر تفریحی به کشوری که زبان آن را یاد گرفته اید را به خودتان هدیه دهید تا پیشرفت خود را محک بزنید.

۱۵ـ ساعات مطالعه خود را بیشتر کنید
مطالعه یکی از راه‌های مناسب برای افزایش اطلاعات و دایره لغات شما می‌باشد. روزی یک ساعت هم که شده تلویزیون را خاموش کرده و در عوض شروع به خواند یک کتاب کنید. بیشتر سعی کنید کتاب‌های الهامی در مورد ارتقای شخصیتی و یا زمینه شغلی دل‌خواه‌تان را مطالعه کنید. حتا می‌توانید کتاب‌های سرگرم‌کننده را به صورت تفریحی مطالعه کنید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.