دو نوجوانی که قصد پیوستن به داعش را داشتند در کابل بازداشت شدند

گزارشگر:سه شنبه 9 قوس 1395 - ۰۸ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام‌کرد که دو نوجوان افغان که قصد داشتند برای آموزش حمله انتحاری و انفجاری به گروه داعش در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان بپیوندند، در کابل بازداشته شده‌اند.
درخبرنامه این نهاد که روز دوشنبه منتشر شد، آمده که این دو از ولایت هرات در غرب افغانستان بودند که در ناحیه پنجم شهر کابل، پایتخت بازداشت شده‌اند.
به گفته امنیت ملی بازداشت شدگان اعتراف کرده اند که توسط ملاعبدالطیف، مسئول تبلیغاتی گروه داعش در ولسوالی کرخ ولایت هرات جذب این گروه شده‌اند.
امنیت ملی افغانستان این کار را “استفاده نادرست از عواطف نوجوانان” عنوان کرده و افزوده که آنها را با وعده‌های دروغین فریب داده‌اند.
این ریاست از خانواده‌ها، بزرگان و عالمان دینی تقاضا کرده که کودکان و نوجوانان را راهنمایی کنند تا به گروهای “تروریستی” نپیوندند.
گروه داعش تاکنون مسئولیت چندین حمله انتحاری را در افغانستان به عهده گرفته به خصوص مسئولیت سه حمله خونین به شیعیان این کشور در منطقه دهمزنگ،زیارت سخی و مسجد باقرالعلوم که حدود ۱۵۰ کشته و صدها نفر زخمی شدند.
دولت افغانستان و نهادهای غیر دولتی نگران این است که جنگ افغانستان چهره مذهبی به خود بگیرد، چیزی که تاکنون در افغانستان کم سابقه بوده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.