رد قرارداد پیشنهادی سرک دوشی- بامیان

گزارشگر:دو شنبه 29 قوس 1395 - ۲۸ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3کمیسیون تدارکات ملی در جلسه این هفته خود که به ریاست رییس جمهور غنی برگزار شده بود ۱۰ قرار داد به ارزش مجموعی ۲ میلیارد افغانی را تایید کرد.
کمیسیون تدارکات ملی در این جلسه خود همچنان قرارداد پیشنهادی قسمت اول سرک دوشی – بامیان را که ۲۳ کیلومتر طول دارد را بنابر عدم تکمیل معیارهای قانونی رد کرد.
در این جلسه، یما یاری رییس‎عمومی اداره تدارکات ملی در مورد امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره تدارکات ملی و ریاست مبارزه علیه جرایم سنگین وزارت امور داخله، به‌جلسه گزارش داد. بر اساس این تفاهم‌نامه هردو ادارۀ در راستای مبارزه و جلوگیری از فساد در پروژه‏ها کار خواهند کرد.
کمیسیون تدارکات ملی قرارداد پیشنهادی قسمت اول سرک دوشی – بامیان را که ۲۳ کیلومتر طول دارد بنابر عدم تکمیل معیارهای قانونی رد کرد و فیصله نمود، تا این پروژه مجدداً به اعلان داوطلبی گذاشته شود. هم‎چنان قرارداد تدارک تجهیزات کامپیوتری جدید مربوط وزارت دفاع ملی به‌منظور بررسی بیشتر اعاده گردید.
جلسه، حین منظوری پروژۀ فعال‌سازی فابریکۀ صنعت ساختمان‌های پیش‌ساخت، ابتکار وزارت شهرسازی و مسکن و مشاوریت اقتصادی ریاست‌جمهوری را در زمینۀ تحقق این پروژه قابل قدر دانسته، وزارت شهرسازی و مسکن را مکلف ساخت تا از روند تطبیق این پروژه نظارت دقیق و همه‌جانبه نماید.
قراردادهای منظورشده دراین جلسه شامل پروژه‌های ذیل می‌باشند:
– پروژۀ طرح، دیزاین، نصب و فعال‌سازی فابریکه صنعتی ساختمان‌های پیش ساخت مربوط وزارت شهرسازی و مسکن
– اعمار دیوار احاطه‌ای و تاسیسات ۲۶ باب مکتب در ولایت کاپیسا
– احداث سرک‎های پارک صنعتی زون زراعتی شهرک باریکاب، پروژه متذکره در راستای رفع مشکلات مهاجرین که در شهرک متذکره اسکان داده می‌شوند، حایز اهمیت می‌باشد.
– تدارک پرزه‌جات لین انتقال برق مسیر سالنگ
– تعدیل در قرارداد پروژه احداث سرک زنده‏جان – غوریان ولایت هرات
– تدارک تجهیزات لابراتواری برای لابراتوار ملی ساختمانی مربوط وزارت فوایدعامه کشور
– قرارداد اعمار تعمیر الحاقیۀ قصر سپیدار
در این جلسه به‌علاوه اعضای کمیسیون تدارکات ملی، مسوولین ادارۀ تدارکات ملی، ناظرین شفافیت از سیگار، کمیسیون اقتصاد ملی مجلس سنا، کمیسیون دفاعی مجلس نمایندگان، کاکس پارلمانی مبارزه علیه فساد و اداره سیستیکای حمایت قاطع نیز اشتراک داشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.