کرزی: حمایت روسیه برای مذاکره با طالبان لازم است

گزارشگر:سه شنبه 30 قوس 1395 - ۲۹ قوس ۱۳۹۵

رییس جمهور پیشین افغانستان در دیدار با سفیر روسیه در کابل اعلام کرد: حمایت مسکو برای انجام مذاکرات موثر با طالبان لازم و ضروری است.
به گزارش خبرگزاری آسیا، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان در دیدار با الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل اعلام کرد: نقش mandegar-3کشورها در مذاکرات صلح افغانستان بسیار مهم است.
وی با اشاره به حملات تروریستی در منطقه گفت: تهدید تروریسم برای خاورمیانه بسیار خطرناک است.
همچنین سفیر روسیه در کابل بر تلاش‌های مسکو در راستای حفظ صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد.
یکی از نگرانی‌های بزرگ روسیه وخیم شدن اوضاع در نواحی شمالی افغانستان به دلیل حضور نیروهای وابسته به داعش و فعالیت‌های آنها است.
در همین راستا نماینده روسیه در سازمان ملل بر جلوگیری از ورود نیروهای داعش و دیگر مبارزان خارجی به داخل افغانستان تاکید کرد.
چندی قبل خبرگزاری رویترز، در گزارشی نوشت، مقامات امریکایی و افغان به شدت از “تعمیق روابط میان روسیه و طالبان” که می‌تواند به پیچیدگی “شرایط امنیتی شکننده” افغانستان منجر شود، نگران هستند.
به نوشته این روزنامه، روسیه اذعان می‌کند که روابط محدودی “با هدف راضی کردن طالبان برای حضور در مذاکرات صلح افغانستان” دارد. با این حال رهبران کابل می‌گویند حمایت روسیه از طالبان به نظر می‌رسد که تاکنون با اهداف سیاسی صورت می‌گرفته است، اما مجموعه‌یی از دیدارهای اخیر روسیه و مسئولان طالبان که گفته می‌شود در تاجیکستان صورت گرفته، مقامات اطلاعاتی و دفاعی کابل را درباره حمایت مستقیم‌تر مسکو از طالبان از جمله حمایت‌های مالی و تسلیحاتی نگران کرده است.
یکی از مقامات ارشد امنیتی افغانستان می‌گوید: حمایت روسیه از طالبان اتفاق جدید و بسیار خطرناک است مساله‌ای که جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز بر آن تاکید می‌کند.
این گزارش در حالی به نگارش در آمده است که روسیه این ادعا را رد می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.