نمایندۀ دایمی افغانستان در سازمان ملل: تروریستان باید در بیرون از مرزهای افغانستان نابود شوند

گزارشگر:چهار شنبه 1 جدی 1395 - ۳۰ قوس ۱۳۹۵

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از طالبان و دیگر گروه‌های فعال هراس‌افگنی در افغانستان می‌خواهند تا بی هیچ قیدوشرطی به روند صلح بپیوندند.
نشست شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه‌شب در نیویارک برگزار شد. تمام اعضای این شورا در این نشست به پشتی‌بانی دوامدار سازمان ملل متحد mandegar-3از افغانستان، تعهد سپردند.
تادامیچی یاماموتو، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان در نشست شورای امنیت می‌گوید، بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد. آقای یاماموتو، تمام طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان را به صلح فرا می‌خواند و صلح در این کشور را به سود تمام منطقه می‎‎داند.
نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل برای افغانستان می‌افزاید، از ادامۀ جنگ هیچ‌چیزی به دست گروه طالبان نمی‌آید و از آنان می‌خواهد که از جنگ دست بردارند.
تادامیچی یوماموتو از تمام مردم افغانستان نیز خواست تا تنش‌ها و اختلاف‌ها را کنار بگذارند و برای پیشرفت کشور تلاش کنند.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل پس از پایان سخنان نمایندۀ ویژۀ این سازمان برای افغانستان از گفته‌های او حمایت کردند.
محمود صیقل، نمایندۀ دایمی افغانستان در سازمان ملل نیز بر سرکوب تروریستان در بیرون از مرزهای کشور تأکید کرده و می‌گوید، تروریستان باید در بیرون از مرزهای افغانستان نابود شوند. به گفتۀ او، «بر بنیاد تقویمِ طالبان و حامیان آنان، افراد طالبان به بهانۀ پایان فصل جنگ به مدرسه‌های پاکستانی برگشته و برای فصل آیندۀ جنگ آماده‌گی می‌گیرند.»
اما نبیل منیر، شارژدافیر پاکستان در سازمان ملل در این نشست می‌گوید، پناهگاه‌های شورشیان به افغانستان منتقل شده‌ و اسلام‌آباد به تأمین صلح و ثبات در افغانستان متعهد است. آقای منیر، اتهام‌های مبنی بر حمایت پاکستان از تروریستان را رد می‌کند.
نماینده‌گان هند، ایران، آلمان، ایتالیا، سویدن، استرالیا و کانادا نیز در بخشی از سخنان‌شان می‌گویند، خواستار تأمین صلح دایمی در افغانستان شدند و یک‌بار دیگر حمایت‌شان را از حکومت افغانستان اعلام کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.