“حمله خودی” در کندز ۵ کشته برجا گذاشت

- ۰۴ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3یک نیروی خیزش مردمی در ولایت کندز ۵ همکار خود را تیرباران کرد.
یک منبع پولیس در حوزۀ شمال شرق کشور که نخواست نامش گرفته شود به سلام‌وطندار می‌گوید، یک نیروی خیزش مردمی به همکاری طالبان فرمانده و ۴ همکار خود را در ولایت کندز با شلیک گلوله کشته و به طالبان پیوسته است.
به گفتۀ منبع، این رویداد شام روز گذشته هنگامی در منطقۀ جنگل‌باشی ولسوالی خان‌آباد کندز رخ داد که این مرد پس از تماس با طالبان هم‌قطاران خود را که خواب بودند به گلوله بست.
منبع می‌افزاید این نیروی خیزش مردمی قندآغا نام دارد و از بسته‌گان قاری هاشم از سرگروه‌های طالبان است که مدتی زیر فرماندهی جبار از فرماندهان خیزش مردمی در ولسوالی خان‌آباد با طالبان می‌‌جنگید.
اما حیات‌الله امیری، ولسوال خان‌آباد با تأیید این خبر می‌گوید، این رویداد چاشت روز گذشته در روستای «ملاغلام» این ولسوالی در منطقه‌‌یی نزدیک خط نبرد نیروهای امنیتی با طالبان، در یک حویلی رخ داده است. آقای امیری این رویداد را دستوری می‌داند و می‌گوید، این نیروی خیزش مردمی جنگ‌افزارهای همکارانش را نیز با خود برده است.
به گفتۀ ولسوال خان‌آباد، این فرد باشندۀ اصلی ولسوالی فرخار ولایت تخار است.
طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.
خان‌آباد، از ولسوالی‌های شرقی ولایت کندز است که بر بنیاد آمارهای ارایه شده از سوی مسؤولان امنیتی این ولایت، در حال حاضر بیش از ۲ هزار نیروی خیزش مردمی و افراد مسلح غیرمسؤول در این ولسوالی حضور دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.