پوپلزی: آماده درخشش «فوتبال قهرمانی جنوب آسیا» هستیم

گزارشگر:چهارشنبه 8 جدی 1395 - ۰۷ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3خالده پوپلزی، سرپرست تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان با بیان این‌که تغییرات زیادی در تیم ملی فوتبال دختران افغانستان ایجاد شده است، گفت: با تکیه بر این تغییرات مثبت و برای درخشش در رقابت‌های فوتبال قهرمانی جنوب آسیا، راهی هند شدیم.
تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در چهارمین دور رقابت‌های فوتبال قهرمانی جنوب آسیا شرکت و دیروز در نخستین دیدارش در این مسابقات، مقابل میزبان رقابت‌ها، هند ایستاد.
تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در حالی پا به این رقابت‌ها گذاشته است که برای نخستین‌بار با استخدام یک سرمربی خارجی و با حضور بازیکنان جدید که از کشورهای مختلف اروپایی و امریکایی به تیم ملی دعوت شده‌اند.
پوپلزی امیدوار است که بتواند تیم ملی فوتبال زنان افغانستان برخلاف سه دورۀ گذشته، درخشش خوبی در چهارمین دورۀ رقابت‌های جنوب آسیا داشته باشد.
تیم ملی فوتبال زنان افغانستان طی سه دورۀ اخیر این رقابت‌ها نتایج مطلوبی کسب نکرده است و در ۲ دوره به صورت مستقیم از دور گروهی کنار رفته است.
در سال ۲۰۱۲ تنها افغانستان راهی مرحلۀ نیمه‌نهایی شد، اما نتوانست جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کند.
حالا فدراسیون فوتبال افغانستان ابراز امیدواری می‌کند که با سرمربی جدیدش بتواند همانند تیم ملی فوتبال مردان که همواره در رقابت‌های جنوب آسیا مدعی بوده است، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.
تیم ملی زنان افغانستان در این مسابقات که در ایالت «شلیگوری» هند برگزار می‌شود، در گروه دوم با تیم‌های هند و بنگلادش هم گروه است.
نخستین دیدار افغانستان دیروز ۲۷ سپتامبر در مقابل هند و آخرین دیدارش در مرحلۀ گروهی در تاریخ ۲۹ سپتامبر در مقابل بنگلادش برگزار خواهد شد.
افغانستان برای صعود به مرحلۀ بعدی نیاز اساسی برای توقف میزبان این مسابقات دارد. مسابقه سختی که در گام نخست برای تیم «کلی لیدنسی» مربی امریکایی تیم فوتبال زنان افغانستان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.