والی بغلان: طرح خروج ارتش از بغلان مرکزی باطل شد

گزارشگر:یک شنبه 12 جدی 1395 - ۱۱ جدی ۱۳۹۵

مسوولان محلی ولایت بغلان تصمیم شورای نظامی دربارۀ خروج نیروهای ارتش از دو پایگاه بزرگ نظامی در ولسوالی بغلان مرکزی را باطل اعلام کردند.
بر بنیاد مدارک افشاشده از نشست شورای نظامی بغلان، مسؤولان امنیتی این ولایت فیصله کرده بودند که نیروهای ارتش از دو پایگاه بزرگ در mandegar-3ولسوالی بغلان مرکزی که به باور آنان نقش مهمی برای تأمین امنیت ندارد، بیرون شوند.
اما عبدالستار بارز، والی این ولایت روز گذشته در نشستی خبری در بغلان با پذیرفتن این موضوع می‌گوید، آنان این مدرک را باطل اعلام کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند که نیروهای ارتش این منطقه را ترک کنند.
آقای ستار در بارۀ این سند می‌گوید:«آن طرح در همان زمان مورد توجه بود که حالا مشروعیت خود را از دست داده است.» والی بغلان می‌گوید، برنامه‌های گسترده‌یی را برای تأمین امنیت در این ولایت روی دست دارند.
برخی از اعضای شورای ولایتی بغلان نیز می‌گویند، فیصلۀ شورای نظامی این ولایت را نمی‌پذیرند و خروج نیروهای ارتش از دو پایگاه را به زیان حکومت و ولایت‌های شمالی می‌دانند.
بسم‌الله عطاش، عضو شورای ولایتی بغلان هشدار می‌دهد که اگر نیروهای ارتش از این منطقه بیرون شوند، ولسوالی بغلان مرکزی و حتا مرکز بغلان به دست طالبان سقوط خواهد کرد.
اما محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید، خروج نیروهای ارتش از دو پایگاه در بغلان مرکزی از سوی شورای نظامی بغلان مطرح شده، اما تاکنون مقام‌های این وزارت در این باره هیچ تصمیمی نگرفته‌اند.
به گفتۀ او، این وزارت تصمیم دارد تا برای سرکوب طالبان چندین عملیا‌ت‌ را در بغلان برنامه‌ریزی کند.
این در حالی‌ست که سال گذشته گلاب منگل، وزیر پیشین سرحدات، اقوام و قبایل در سفرش به ولایت بغلان تفاهم‌نامۀ ۹ ماده‌یی را امضا کرد که رییس شورای ولایتی، والی، فرمانده پولیس و رییس امنیت ملی این ولایت نیز پای آن امضا کرده بودند و بر بنیاد این تفاهم‌نامه منطقۀ دندغوری به طالبان واگذار شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.