هشدار مجلس به حکومت: آماده جنگ بهاری همسایه‌ها باشید

گزارشگر:سه شنبه 14 جدی 1395 - ۱۳ جدی ۱۳۹۵

نماینده‎گان مجلس هشدار می‌دهند که کشورهای همسایه برای تشدید جنگ بهاری در افغانستان آماده‌گی می‌گیرند و حکومت نباید خاموش بنشیند.
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان در نشست روز دوشنبه (۱۳جدی) این مجلس گفت: “کشورهای همسایه برای تشدید جنگ در بهار آینده از طریق حمایت طالبان آمادگی می‌گیرند و نشست‌هایی را در این خصوص برگزار می‌کنند؛ اما حکومت افغانستان به ساده‌گی از کنار این موضوع عبور mandegar-3می‌کند که برای مردم سوال بر انگیز است”.
آقای ابراهیمی خاطرنشان کرد، حکومت نباید خاموش بنشیند که کشورهای همسایه چگونه طالبان را برای تشدید جنگ بهاری رهبری می‌کند.
ابراهیمی با اشاره به این که سال آینده جنگ های خونینی از سوی همسایگان در کشور به راه خواهند افتاد، از نهادهای امنیتی خواست که با استفاده از فصل زمستان عملیات‌های وسیع نظامی در سراسر کشور راه اندازی کند تا مردم در سال آینده شاهد نا امنی‌های بیشتر نباشند.
خلیل الله شهیدزاده دیگر عضو مجلس نیز در این خصوص گفت که وضعیت کشور به سمت بی ثباتی به پیش می رود و سران حکومت باید این وضعیت را کنترل کنند و نگذارند که افغانستان به سوریه دوم تبدیل گردد.
نذیر احمد حنفی نیز گفت: “پاکستان با روسیه که دشمن بشریت است، همسو شده است و باید حکومت افغانستان موقف و آمادگی های لازم را روی دست گیرد”.
در همین حال، برخی از نماینده‌گان مجلس می گویند که رهبران حکومت ابتدا باید مشکلات و اختلافات خود را برای تامین ثبات سیاسی در کشور کنار بگذارند.
رمضان بشردوست در این خصوص گفت: “رهبران سیاسی افغانستان از قدرت و پول اندوزی سیر نمی شوند؛ در حساب های بانکی رهبران ما بیشتر از شیوخ عرب پول اندوخته شده است؛ ولی هیچ گاه به فکر کشور و مردم گرسنه نیستند و فکر می کنند که ایران، فرانسه و امریکا افغانستان را حمایت می کنند”.
صالح محمد صالح در این خصوص گفت که رهبران سیاسی باید بر مشکلات خود نقطه پایان بگذارند و کاری کنند که به منافع ملی باشد و صلح و ثبات در کشور تامین گردد.
این نگرانی‌ها در حالی از سوی مجلس مطرح می‌شود که اخیراً روسیه، چین و پاکستان نشستی را در مورد صلح افغانستان اما در غیاب دولت افغانستان برگزار کردند و در آن تصمیم گرفتند که نام برخی از چهره های طالبان را از لیست سیاه سازمان ملل بیرون بکشند.
نماینده‌گان مجلس بر این باور اند که نتایج این نشست برای آینده افغانستان خطرناک است و این کشورها با حمایت طالبان در پی آن اند که جنگ بهاری را در سال آینده تقویت بخشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.