روسای فدراسیون‌های فوتبال ولایات: تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین کنید

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ چهار شنبه 15 جدی 1395 - ۱۴ جدی ۱۳۹۵

مسوولان فدراسیون فوتبال ولایات کشور خواستار برگزاری سریع انتخابات فدراسیون ملی فوتبال در مرکز و ولایات شدند.
رؤسای فدراسیون فوتبال ولایات کشور دیروز سه شنبه (۱۴ جدی) در یک نشست خبری در کابل خواهان برگزاری سریع و اعلام سریع انتخابات فدراسیون‌های فوتبال در مرکز و ولایات کشور شدند.
mandegar-3سید علی اضغر اکبرزاده مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشور که در این نشست صحبت می‌کرد، گفت: به اساس اساس‌نامهٔ فدراسیون فوتبال افغانستان و کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال کشور مکلف است تا در اخیر سال چهارم مسوولیتش انتخابات شفاف را در فدراسیون‌های فوتبال کشور برگزار کند؛ اما در حال حاضر بیشتر از سه ماه از دورهٔ تعین شده سپری شده ولی هنوز هم مسوولان این فدراسیون تاریخ دقیق انتخابات را اعلام نکرده ‌اند.
آقای اکبرزاده افزود: افغانستان در حال حاضر دو المپیک و چند فدراسیون موازی دارد که از رییس جمهور و مسوولان نهاد المپیکی می‌خواهیم که به این مشکلات به شکل جدی رسیده‌گی لازم کنند.
او گفت: روسای فدراسیون فوتبال ولایات کشور یک قطعه‌نامه را که امضا ۲۲ تن از روسای این فدراسیون‌های، جهت اعلام وقت دقیق انتخابات به فدراسیون ملی فوتبال فرستاده‌اند.
آقای اکبرزاده بیان کرد که انتخابات فدراسیون‌های فوتبال ولایات و مرکز به دلایل نا معلوم به تعویق انداخته شده است و در برخی از ولایات مسوولان شورای ولایتی به شکل مستقیم در کار فدراسیون فوتبال مداخله می‌کنند که باعث نگرانی جدی روسای فدراسیون‌های فوتبال در ولایات شده است.
این مربی پیشین تیم ملی فوتبال افغانستان با بیان این‌که تا برگزاری انتخابات هیچ فردی صلاحیت تعویض وتغیر روسای فوتبال را در ولایات ندارد، افزود: از رییس جمهور و مسوولان فدراسیون ملی فوتبال افغانستان می‌خواهیم که تاریخ برگزاری انتخابات را هرچند زودتر اعلام کنند.
آقای اکبرزاده در ادامهٔ صحبت‌هایش گفت: برخی از اسناد و مدارک را در دست دارد که اختلاس‌های کلانی که پیش از این در فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده است را برملا می‌کند.
هم‌چنان، حمیدالله فروتن رییس فدراسیون فوتبال ولایت نیمروز، در این نشست گفت: ما خواهان برگزاری سریع انتخابات در فدراسیون ملی فوتبال و ولایات هستیم.
آقای فروتن افزود: در ولایت نیمروز برخی از اعضای شورای ولایتی به شکل مستقیم در کار فدراسیون فوتبال این ولایت مداخله می‌کنند که باعث نگرانی جدی مسوولان فدراسیون فوتبال در این ولایت شده‌ است.
او گفت: تخیر در برگزاری انتخابات در فدراسیون‌های فوتبال مرکز و ولایات باعث ایجاد سکته‌گی در برگزاری مسابقات میان جوانان ورزش کار شده است.
از سویی هم، احمد ولی گلاب زوی رییس فدراسیون فوتبال ولایت خوست گفت: به‌خاطر حل مشکلات که در فدراسیون‌های فوتبال ولایت ایجاد شده است، باید انتخابات فدراسیون‌های فوتبال برگزار شود.
هم‌چنان،امان فیضی رییس فدراسیون فوتبال ولایت جوزجان نیز در صحبت‌های خواهان برگزاری انتخابات فدراسیون‌های فوتبال در ولایات شد.
آقای فیضی با خوشبینی از کارکرد جوانان ورزشکار به‌ویژه بازی کنان تیم ملی فوتبال کشور گفت: افتخارات بزرگی را تیم ملی فوتبال کشور در سال‌های اخیر به افغانستان آورده است.
او از مسوولان فدراسیون‌های فوتبال و حکومت وحدت ملی خواست تا نهادهای ورزشی را به طرف سمت و سیاست نکشانند.
در همین حال، این نشست با پحش قطعه‌نامهٔ سه ماده‌یی که در آن ۲۲ تن از روسای فدراسیون فوتبال امضا کرده بودند به پایان رسید.
۱فدراسیون‌های فوتبال ولایات کشور خواهان برگزاری انتخابات مطابق اساس نامهٔ فیفا و تعین تاریخ برگزاری فدراسیون فوتبال افغانستان هستند.
۲ طبق تعین اخیرین جنرال اسامبله روسای فدراسیون فوتبال ولایت کشور هیچ فردی صلاحیت تعین و تغییر مسوولان فدراسیون فوتبال را ندارد.
۳ درصورت وارد کردن فشار بیشتر بالای مسوولان فدراسیون فوتبال ولایات تصمیم جدی را اتخاذ می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.