تمجید کرزی از نقش نخست‌وزیر انگلیس در بهبود روابط کابل و اسلام آباد

- ۰۶ قوس ۱۳۹۱

رییس‌جمهور کرزی با هیات کمیسیون دفاعی پارلمان بریتانیا به ریاست آقای جمیز آربوتنات رییس آن کمیسیون، دیدار کرد.
در این دیدار که بعد از ظهر روز یک شنبه در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد وضعیت امنیتی افغانستان، پروسه صلح، انتقال مسوولیت‌های امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای امنیتی افغان و سرمایه‌گذاری بریتانیا در افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.  
براساس خبرنامه ریاست‌جمهوری، حامد کرزی روند انتقال مسوولیت‌های امنیتی را از نیروهای بین‌المللی به نیروهای امنیتی افغان قناعت بخش ارزیابی نموده گفت که باید برای پایان موفقانه انتقال مسوولیت‌های امنیتی همکاری بیشتری از جانب جامعه جهانی صورت گیرد، زیرا این روند به منفعت افغانستان و جامعه جهانی می‌باشد.
آقای کرزی خاطر نشان کرد که اگر جامعه جهانی به حمایت‌های خویش از افغانستان به طور متداوم ادامه دهد و کمک‌های آنان از طریق حکومت افغانستان به مصرف برسد، بدون شک افغانستان فردای بهتر از امروز خواهد داشت.
حامد کرزی در این دیدار ضمن اینکه از نقش نخست‌وزیر بریتانیا در انکشافات اخیر میان افغانستان و پاکستان تمجید به عمل آورد، سفر اخیر رییس و هیات شورای عالی صلح را به پاکستان مثبت ارزیابی کرد و از رهایی شماری از زندانیان طالب بنابر درخواست شورای عالی صلح استقبال نمود.
در مقابل رییس و هیات کمیسیون دفاعی پارلمان بریتانیا بر ادامه همکاری‌های بیشتر آن کشور به افغانستان اطمینان دادند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.