احمدسعیدی “گریه”کنان رفت!

گزارشگر:دوشنبه 20 جدی 1395 - ۱۹ جدی ۱۳۹۵

mandegaar-3احمدسعیدی کارشناس مطرح سیاسی افغانستان را ترک کرد.
آقای سعیدی یک‌شنبه گفت که ناخواسته افغانستان را ترک می‌کند و مجبور به ترک سرزمین خود شده است.
احمد سعیدی در صفحه اجتماعی خود نوشت که مجبور شده با کوهستان‌های سرزمین خود ناخواسته وداع کند و اگر کسی سراغ وی را گرفت، به او بگوئید که برمی‌گردد.
این استاد دانشگاه و دیپلمات پیشین افغانستان در پاکستان که از منتقدان سرسخت اسلام آباد بود، تصریح کرده است که حین پرواز اشک ریخته و می‌رود تا به علاج زخم‌های خونین سرزمین خود بیندیشد.
سعیدی در چهارم میزان سال ۱۳۹۴ در منطقه شهرنو کابل در چهاراهی «حاجی یعقوب»، هدف حمله مردان مسلح موتورسیکلیت سوار قرار گفت و از ناحیه صورت زخمی شد.
سعیدی، پس از بهبودی نسبی در بیمارستان گفت که این حمله کار گروه طالبان نبوده و ستون پنجم را متهم به حمله به جان خود کرد.
وی، پیشنهاد مقام‌های ارشد دولت افغانستان را برای درمان در خارج از کشور را رد کرد و با هزینه شخصی برای درمان به هند عزیمت کرد و پس از بهبودی کامل به کشور بازگشت.
رییس جمهوری افغانستان پس از حمله به جان سعیدی با حضور در بیمارستان از وی عیادت کرد و کمیسیونی را مامور رسیده‌گی به سوء قصد به جان وی کرد.
نتایج تحقیقات این کمیسیون اعلام نشد و این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی، از دولت خواست تا نتیجه تحقیق کمیسیون حقیقت یاب در باره سوء قصد به جان وی را اعلام کند، اما این خواسته وی عملی نشد.
متن نوشته فیسبوکی احمدسعیدی:
با درود و سلام ! “از چندی بدین‌سو خسته و دلتنگ بوده‌ام، به رسانه‌ها کمتر صحبت داشته ام با در نظرداشت همه مجبوریت‌ها امروز کشورم را ترک کردم، حین پرواز خیلی گریه کردم تا هنوز نمیدانم چی وقت بر خواهم گشت، می خواهم به سفر بروم اما سفر ناخواسته، مجبورم امروز به کوهستان های سرزمینم با دل ناخواسته وداع کنم ،به آتش ، سنگ دود اجاق، با همه کشتن ها و بستن ها با همه بی عدالتی ها و با همه نابسامانی ها سر از همین لحظه، اگر کسی صدایم کرد، یا تیلفون نمود بگویید رفته اما بر میگردد بگویید رفته اما هیچ کس نمیداند چی وقت باز خواهد گشت، میروم تا مدتی به خودم و بخاطر علاج زخم‌های خونین سرزمینم بیندیشم، تا اشک تنهایی را به خاطر درد مشترک بریزم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.