کار سخت ساحلی‌بازان افغانستان برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۷

گزارشگر:یک شنبه 26 جدی 1395 - ۲۵ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3فیروز مشعوف، فعال رسانه‌یی ورزش افغانستان طی یادداشتی اختصاصی به وضعیت تیم‌های هم گروه با تیم فوتبال ساحلی افغانستان در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ پرداخته است.
در این یادداشت آمده است: تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در مرحلۀ مقدماتی صعود به‌جام جهانی ۲۰۱۷ در گروه اول با تیم‌های فوتبال ساحلی ایران، بحرین، چین و مالزی هم گروه شده است.
ساحلی‌بازان افغانستان پس از درخشش در رقابت‌های المپیک آسیایی ویتنام و صعود به جمع ۴ تیم برتر، امیدواری‌های زیادی برای صعود به جام جهانی نیز ایجاد کرده‌اند.
هرچند صعود این تیم به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۷ موضوع غیرقابل امکانی نیست، اما با توجه به سهمیۀ کم آسیا در مسابقات جام جهانی، صعود افغانستان در میان تیم‌های صاحب نامی مانند، ایران، جاپان، امارات، تایلند و بحرین کار آسانی به نظر نمی‌رسد.
رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در قارۀ آسیا با شرکت ۱۳ تیم در ۳ گروه برگزار خواهد شد. گروه اول که افغانستان و ایران در آن قرار دارند، با شرکت ۵ تیم برگزار خواهد شد که همین مسأله تا حدودی می‌تواند برای صعود افغانستان به مرحلۀ بعدی کمک خواهد کرد.
تیم‌های نخست ۳ گروه به صورت مستقیم جواز حضور در مرحلۀ نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را کسب خواهند کرد و از میان سایر تیم‌ها نیز، تنها یک تیم دوم خوب می‌تواند خود را به جمع ۴ تیم برتر رقابت‌ها برساند.
در مرحلۀ نیمه‌نهایی نیز تیم‌های اول، دوم و سوم نیز می‌توانند به صورت سهمیۀ آسیا در جام جهانی ۲۰۱۷ باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.