عبدالحکیم مجاهد اخراج شد

گزارشگر:دو شنبه 27 جدی 1395 - ۲۶ جدی ۱۳۹۵

دفتر مطبوعاتی رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که به دنبال اظهارات غیرمسوولانه عبدالحکیم مجاهد، عضویت وی در شورای عالی صلح لغو شد.
دفتر مطبوعاتی عبدالله عبدالله روز یکشنبه افزود که لغو عضویت مجاهد با تصمیم حکومت وحدت ملی اتخاذ شده و وی دیگر نمی‌تواند عضو شورای عالی صلح باشد.
عبدالحکیم مجاهد یک عضو شورای عالی صلح افغانستان، روز پنجشنبه گذشته در آئین رونمائی از تازه ترین پژوهش مرکز مطالعات راهبردی افغانستان با موضوع «بررسی گفت و گوهای صلح افغانستان در چهار دهه گذشته» از گروه طالبان در مقابل آمریکائیان به عنوان فرشته صلح یاد کرد و گفت که این گروه در دوران جهاد مردم علیه اشغالگران به وظیفه دینی و ملی خود عمل کرده اند.
وی همچنین برهان الدین ربانی رییس جمهوری پیشین و رییس فقید شورای عالی صلح را عامل نابسامانی افغانستان و احمد شاه مسعود را که در قوانین کشور به عنوان قهرمان ملی معرفی شده است، یاغی دانست.
سخنان این عضو شورای عالی صلح افغانستان واکنش‌های تندی را به دنبال داشته و ریاست جمهوری افغانستان نیز روز گذشته با انتشار بیانیه‌یی نسبت به اظهارات وی واکنش نشان داد و تاکید کرد که این موضوع را بررسی می‌کند و اقدام قانونی علیه آن صورت خواهد داد.
ریاست جمهوری افغانستان افزود که دولت، ضمن احترام و داشتن تعهد قوی به اصل آزادی بیان، به هیچ فردی اجازه نمی‎دهد که با استفاده از آزادی بیان، قاتلان مردم به خصوص زنان و کودکان و نیز تخریب کنندگان اماکن مقدس و عام‎المنفعه را فرشتگان صلح خطاب کند.
عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان نیز روز شنبه در صفحه اجتماعی خود خواستار بازداشت عبدالحکیم مجاهد شد.
پیشتر اظهارات پیرسید احمد گیلانی رییس شورای عالی صلح نیز در محافل سیاسی افغانستان جنجال برانگیز شده بود و شماری از شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی افغانستان، وی را متهم به حمایت آشکار از طالبان کرده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.