افزایش ناامنی‌ها و ترور در هلمند

گزارشگر:شنبه 2 دلو 1395 - ۰۱ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3برخی از بانوان در ولایت هلمند که در صفوف پولیس ملی وظیفه اجرا می‌کنند با نگرانی از بدتر شدن وضعیت امنیتی و افزایش قتل و ترور پولیس‌های زن در این ولایت می‌گویند که اگر امنیت جانی‌شان تضمین نشود، وظایف‌شان را ترک خواهند کرد.
آمنه یک‌تن از پولیس‌های زن در شهر لشکرگاه در گفت‌وگویی به سلام‌وطندار می‌گوید، در سال‌های پسین ۶ تن از همکاران‌شان که زن بودند از سوی افراد ناشناس کشته شدند، اما تاکنون عاملان این رویدادها گرفتار نشده اند.
بی‌بی حکیمه، پولیس دیگری‌ در این ولایت است، او می‌گوید، اگر وضعیت این گونه ادامه یابد و حکومت پرونده‌های قتل زنان پولیس را بررسی نکند، بیشتر هم مسلکانش حاضر اند که وظایف‌شان را ترک کنند.
ملالی، فرمانده گروه ۵۰ نفری بانوان پولیس در این ولایت می‌گوید، بانوان پولیس در این ولایت مشکلات زیادی دارند، اما این به معنای آن نیست که پولیس‌های زن وظایف‌شان را ترک کنند. او می‌گوید، اگر حکومت در بخش تأمین امنیت این ولایت توجه بیشتر کند، زنان زیادی حاضر اند که به پولیس بپیوندند.
اما آقانور کینتوز، فرمانده پولیس هلمند این ادعاهای پولیس‌های زن را رد کرده می‌گوید، بیشتر آنان به علت فشارهای خانواده‌گی وظایف‌شان را ترک می‌کنند.
هم‌اکنون حدود ۵۰ زن در صفوف پولیس ولایت هلمند وظیفه اجرا می‌کنند. این بانوان هشدار می‌دهند که اگر وضعیت امنیتی این ولایت بهتر نشود آنان وظایف‌شان را ترک خواهند کرد.
پیش از این نیلوفر رحمانی، یگانه بانوی جوان خلبان افغان نیز به علت ناامنی و تهدیدات جانی برای خود و خانواده‌اش در آمریکا درخواست پناهنده‌گی داده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.