وزارت داخله: آیندۀ طالبان نابودی است

گزارشگر:مجیدی/ یک شنبه 3 دلو 1395 - ۰۲ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3مسوولان در وزارت داخله می‌گویند که در سه ماه گذشته، یک‌هزار عملیات مشترک پولیس و ارتش ملی بر ضد شورشیان انجام شده‌است.
به گفتۀ آنان، عملیات‌های زمستانی در شش ولایت افغانستان گروه تروریستی طالب را زیر فشار قرار داده است.
مسوولان در وزارت داخله هم‌چنان می‌گویند که بلندبردن ظرفیت نیروهای پولیس، آوردن اصلاحات و رفع نقایص به‌ویژه در راستای تجهیزات و اکمالات جز آماده‌گی‌ها برای تقویت نیروهای پولیس ملی، در بهار آینده می‌باشد.
صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت که دیروز(شنبه، ۲ دلو) در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت که در جریان این عملیات‎ها تنها در کندز و بغلان ۴۲۰ مخالف مسلح کشته شده‌اند.
به گفتۀ آقای صدیقی، این عملیات‌ها در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده و تلفات سنگین به مخالفان مسلح وارد شده‌است
سخنگوی وزارت داخله می‌گوید: “در نتیجۀ راه اندازی ۷۰۰عملیات زمستانی در یک ماه گذشته، در سراسر کشور به‌ویژه در ولایت‌های قندوز، ارزگان، فراه، ننگرهار، هلمند و غزنی، طالبان به شدت زیر فشار قرار گرفته‌اند و آنان جز نابودی آیندۀ دیگری در پیش ندارند”.
آقای صدیقی افزود که اطراف شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان از وجود هراس‌افگنان پاک‌سازی شده است. شهر ترینکوت از سه ماه به این طرف، زیر تهدید بلند امنیتی قرار داشت.
سخنگوی وزارت داخله در ادامۀ سخنانش گفت: نیروهای امنیتی در ولایت غزنی نیز بیش از یک هزار عملیات مهم راه اندازی کرده و اهدافش را از بین برده اند. در یک ماه گذشته ۳۰ عملیات نظامی در نقاط مختلف ولایت قندوز راه اندازی شده است و دشمن ضربات محکمی خورده اند.
آقای صدیقی خاطرنشان کرد که در قندوز هنوز هم تهدیدها وجود دارد و نیروهای امنیتی برای رفع آن تلاش می‌کنند؛ تنها در قندوز و بغلان ۴۲۰ سرگروه طالبان کشته شده‌اند.
سخنگوی وزارت داخله گفت که نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های اچین، کوت و ده‌بالای ننگرهار نیز داعش را زیر فشار قرار داده و فعالیت‌های این گروه را محدود کرده اند.
آقای صدیقی، راه اندازی عملیات‌ها توسط نیروهای ویژۀ پولیس را نیز با اهمیت خواند و تاکید ورزید که عملکرد این نیروها نتایج خوبی را در پی داشته است.
صدیقی خاطر نشان کرد که وزارت داخله برای بالا بردن توان نیروهای پولیس، رفع چالش‌ها و رسیدهگی به تجهیزات و امکانات جنگی این نیروها، تیم‌های بررسی کننده را به ۳۵ تیم افزایش داده است و این تیم‌ها با سفر به ولایت‌های مختلف نیازمندی‌های پولیس را بررسی و فراهم می‌سازند.
سخنگوی وزارت داخله تصریح کرد که بلند بردن ظرفیت نیروهای پولیس، آوردن اصلاحات و رفع نقایص به‌ویژه در راستای تجهیزات و اکمالات جز آماده‌گی‌ها برای تقویت این نیروها در بهار آینده می‌باشد.
از سویی هم، وزارت دفاع ملی از کشته و زخمی شدن ۳۳ تن از دهشت‌افگنان در ۲۴ ساعت گذشته در پنچ ولایت کشور خبر می¬دهد.
بر بنیاد خبرنامه‌یی که از سوی وزارت دفاع ملی به نشر رسیده، در عملیات‌های مشترک نیروهای دفاعی و امنیتی کشور که به حمایت قوت‌های توپچی و هوایی صورت گرفته، درمجموع ۱۸ دهشت‌افگن کشته و ۱۵ تن دیگر شان زخم برداشته اند.
این عملیات در ولایت¬های کاپیسا، ارزگان، کندز، فاریاب و هلمند راه‌اندازی شده که در مربوطات ساحۀ برکندهاری ولایت کندز ۳ نفر دهشت‌افگن کشته و ۵ تن دیگر شان زخم برداشته‌اند.
مسوولان وزارت دفاع افغانستان در این خبرنامه تصریح کرده‌اند که در این عملیات ۸ تن طالب شورشی دیگر در ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب کشته و ۷ نفر دیگر شان زخمی شده‌اند.
هم‌چنان در مربوطات ولسوالی دای‌چوپان ولایت ارزگان توسط این نیروها صورت گرفته، ۳ تن گروه شورشی دیگر نیزکشته شده‌اند.
خبرنامۀ وزارت دفاع از کشته شدن ۴ نفر شورشی طالب در ولایت هلمند و زخمی شدن ۳ تن دیگر شان نیز یاد کرده است.
وزارت دفاع ملی در مورد تلفات نیروهای امنیتی چیزی نگفته و مخالفان مسلح نیز در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.