ترس روس‌ها از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان

گزارشگر:چهار شنبه 6 دلو 1395 - ۰۵ دلو ۱۳۹۵


ماندگار:
وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد، هرگونه تصمیمی از سوی امریکا برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان باعث بدتر شدن وضعیت این کشور جنگ زده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، هنوز درباره این مساله با دولت جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا صحبت نکرده است. این خبر را رویترز به نقل از اینترفاکس روسیه اعلام کرد.
خبرگزاری اینترفاکس به نقل از ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در افغانستان گزارش داد: تا جایی که من می‌دانم ترامپ فعلا هیچگونه تمایلی برای خارج کردن نیروهای امریکایی از افغانستان ندارد که البته منطقی است زیرا اگر او در شرایط و محیط فعلی تصمیم به خارج کردن این نیروها بگیرد همه چیز فرو خواهد پاشید.mandegar-3
پیشتر رسانه‌ها و تحلیلگران همواره اعلام می کردند که روسیه و ایران مخالف حضور نیروهای امریکایی در افغانستان است. اما واقعیت این است که روسیه بیش از هر کشور دیگر موافق حضور نیروهای خارجی در افغانستان می‌باشد. روس‌ها نگران وضعیت پیچیدۀ امنیتی در افغانستان هستند. اگر نیروهای امریکایی از این کشور خارج شوند، آیندۀ موهوم و غیرقابل پیش‌بینی در انتظار روس‌ها و دیگر کشورهای منطقه خواهد بود.
نیروهای امریکایی به رغم اینکه با انتقادهای تندی مواجه هستند، اما واقعیت این است که میدان نبرد را به سود نیروهای امنیتی افغانستان رقم زده‌اند. جنگ‌های طولانی در کندز و هلمند به خوبی این مسأله را ثابت ساخته است. در نبود نیروهای هوایی و زمینی امریکایی، نیروها امنیتی افغانستان به سختی قادر به مدیریت جنگ و شکست عناصر تندرو و تروریستی خواهند شد.
بنابراین، روسیه و دیگر کشورهای منطقه به‌شدت در تلاش بقای حضور نیروهای بین‌المللی به‌ویژه امریکا در افغانستان هستند. برخلاف آنچه پس از امضای پیمان امنیتی و استراتژیک کابل- واشنگتن اعلام داشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.