کمیسیون مستقل انتخابات: با نبود کادر مواجه هستیم

گزارشگر:ناجیه نوری/ چهار شنبه 6 دلو 1395 - ۰۵ دلو ۱۳۹۵

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که با مشکلات کادری مواجه است.
مسوولان این کمیسیون به روزنامۀ ماندگار گفته‌اند همزمان به آغاز کار اعضای تازۀ کمیسیون مشکلات کادری و مالی این نهاد را به چالش مواجه ساخته است.
عبدالبدیع صیاد سخنگوی کمیسیون انتخابات به روزنامه ماندگار گفت: حکومت وحدت ملی و جامعه‌جهانی در دو سال گذشته رابطه خود را با کمیسیون mandegar-3به حالت تعلیق درآورده بودند؛ کمیسیون اکثر کارمندان خود را از دست داده بود و کارمندان قراردادی هم به دلیل ختم قرارداد وظیفه را ترک کرده بودند .
وی تاکید کرد: در طول دوسال گذشته کمیسیون در حالت فلج قرار داشته و اکثریت کارمندان خود را از دست داده بود و با مشکل جدی کادر مواجه بود.
صیاد گفت: ما برای حل این مساله سه کمیته را تشکیل دادیم، کمیته عملیاتی، مالی و اداری و حقوقی، در کمیته حقوقی تمامی لوایح و طرزالعمل‌ها بازنگری شد و مطابق قانون جدید انتخابات ساخته شد.
سخنگوی کمیسیون انتخابات اضافه کرد: در خصوص جذب کادر نیز کار جریان دارد و برنامه‌هایی روی دست گرفته شده که این مشکل نیز به زودی حل خواهد شد.
به گفته سخنگوی کمیسیون انتخابات: اکنون نهادهای جهانی (یو ان دی پی، یوناما و اتحادیه اروپا) در خصوص کمک جامعه جهانی برای برگزاری انتخابات افغانستان به آنان وعده سپرد است.
او تاکید دارد که در این خصوص فردا ( ۶ دلو/ بهمن) سال روان با یوناما نشست دارند و در مورد کمک جامعه جهانی برای برگزاری انتخابات افغانستان بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید: حوزه‌‌های انتخاباتی و استفاده از کارت‌های رای‌دهی قبلی در نشست هفته گذشته با احزاب سیاسی، مطرح شد.
سخنگوی کمیسیون انتخابات به روزنامه ماندگار گفت: در خصوص حوزه‌های انتخاباتی ما سه طرح داشتیم: انتخابات تک‌کرسی شود، حوزه‌ها کوچک‌تر شود و یا حوزه‌ها مانند گذشته سرحدات ولایتی باشد.
به گفته او: نظر اکثریت احزاب سیاسی این بود که حوزه‌های انتخاباتی سرحدی باشد، یعنی ما با احزاب سیاسی به این توافق رسیدیم که حوزه‌های انتخاباتی مانند انتخابات گذشته سرحد ولایات در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: چون کوچک ساختن حوزه‌ها از یک سو زمان‌گیر است و از جانبی هم از لحاظ اقتصادی و امنیتی با مشکلات مواجه است؛ بنابراین مشوره احزاب سیاسی این بود که مانند انتخابات قبلی از سرحدات ولایات استفاده شود.
صیاد می‌گوید: در این خصوص در ۱۱ ماه دلو/ بهمن سال روان با نهادهای مدنی نیز مشوره خواهیم کرد و در روشنی مشوره جامعه مدنی؛ نهادهای ناظر بر انتخابات، روشن‌فکران و احزاب سیاسی، کمیسیون انتخابات تصمیم خواهد گرفت که حوزه‌های انتخاباتی چگونه باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.