مظفر دره‌صوفی روزنامه‌نگار متعهد درگذشت

گزارشگر:شنبه 9 دلو 1395 - ۰۸ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3سید مظفر دره‌صوفی روزنامه‌نگار و نویسنده چیره‌دست کشور درگذشت.
آقای دره‎‌صوفی سال‌ها در مطبوعات افغانستان قلم زد و در راستای آگاهی و روشنگری کوشید.
مرگ او بازتاب وسیعی در رسانه‌های اجتماعی داشت. روزنامه‌نگاران درگذشت آقای دره‌صوفی را به جامعه رسانه‌یی افغانستان یک ضایعه خواندند.
آگاهان مرحوم سیدمظفر دره صوفی را یکی از قلم به‌دستان و نویسندگان اعتدال گرا، دوراندیش، ژرف نگر و چیره دست کشور؛ دانستند که برای عدالت و برابری می‌نوشت.
مرحوم دره صوفی بیشتر از سه دهه از عمر پربار خود را صرف اطلاع رسانی و تحلیل رویدادها و وقایع جاری در کشور کرده و صدها مقاله بلند و تحلیل‌های کوتاه رسانه‌یی از وی در رسانه‌های چاپی و الکترونیک کشور منتشر شده‌است.
مرحوم دره صوفی با تعداد زیادی از رسانه‌های کشور از جمله هفته نامه پیام مجاهد، هفته نامه اقتدار ملی، روزنامه ماندگار، هفته نامه ایتلاف ملی، روزنامه نخست، روزنامه انصاف، و روزنامه راه نجات همکاری قلمی داشت، و خبرگزاری‌های جمهور و آوا نیز به انتشار تحلیل‌ها و نوشته‌های وی دست یازیده‌اند.
آقای دره صوفی بعد از انتخابات ۲۰۰۹ ریاست جمهوری کشور، عضو بورد پالیسی ایتلاف ملی بود و برای مدت دوسال در جریان انتخابات ۹۳ و پیش از آن به عنوان مدیر مسوول هفته نامه ایتلاف ملی نیز ایفای وظیفه کرده ‌است.
در شرایط کنونی که کشور ما راه دشوار تامین صلح و نهادینه سازی وحدت ملی را می‌پیماید، آقای دره صوفی به عنوان یکی از قلم به‌دستان و نویسندگان اعتدال گرا، دوراندیش، ژرف نگر و چیره دست کشور؛ برای عدالت و برابری می‌نوشت، در دشوارترین شرایط مردم و مخاطبانش را به شکیبایی و پرهیز از برخوردهای احساساتی و عصبیت آمیز فرامی‌خواند و در نوشته‌هایش همواره تعهد و التزام به آموزه‌های دینی و ارزش‌های معنوی جامعه را در اولویت قرار داده، در پاس‌داشت ارزش‌های بشری نیز از سرامدهای روزگار خود بود.
قابل یادآوری است که استاد سیدمظفر دره صوفی، نویسنده متعهد و توانای کشور به دلیل مشکل قلبی، روز چهارشنبه ششم دلو، به رحمت حق پیوست. جنازه آن مرحوم ساعت یک بعد از چاشت روز جمعه هشتم دلو از تکیه خانه چنداول به سمت میدان هوایی کابل، تشییع شده و پیکر آن مرحوم به شهر مزار شریف منتقل شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.