جمعیت اسلامی: از گفت‌وگوهای عطا محمد نور با ارگ حمایت می‌کنیم

گزارشگر:دوشنبه 18 دلو 1395 - ۱۷ دلو ۱۳۹۵

جمعیت اسلامی در اعلامیه‌یی از گفت‌وگوهای عطا محمد نور رییس اجرایی این حزب با ارگ حمایت کرده است.
این حزب در اعلامیه‌یی نگاشته است: جمعیت اسلامی افغانستان به عنوان یکی از طرف‌های اصلی تشکیل دهنده حکومت وحدت ملی از آغاز شکل‌گیری این حکومت تأکید بر اجرایی شدن موافقت نامه حکومت وحدت ملی کرده است. در این اعلامیه آمده است که موافقت نامه حکومت وحدت mandegar-3ملی برای ثبات و تداوم مردم سالاری در وضعیتی امضا شد که در نتیجه بحران انتخاباتی سال ۱۳۹۳ نزدیک بود افغانستان دچار بی ثباتی بزرگ گردد.
براساس این اعلامیه، هرچند اقداماتی ناکافی در جهت عملی کردن موافقت نامه حکومت وحدت ملی انجام پذیرفته، مانند ایجاد تغییراتی در قوانین و کمیسیون های انتخاباتی؛ ولی از جانب دیگر تا هنوز حکومت وحدت ملی نتوانسته زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را تعیین کند، و برای اجرایی شدن سایر مواد موافقت نامه نیز اقدامات لازم صورت نگرفته است.
در این اعلامیه تذکر رفته است که جمعیت اسلامی افغانستان ضمن تاکید مجدد بر اجرایی شدن موافقت نامه حکومت وحدت ملی از جانب سران این حکومت، مشارکت و حضور نمایندگان همه اقشار مردم را در حکومت وحدت ملی یکی از اصول این نوع حکومت میداند. در همین راستا شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان تایید می نماید که گفتگو های جناب استاد عطا محمد نور رییس اجراییه این حزب و والی بلخ با ریاست جمهوری به نمایندگی این حزب و در هماهنگی با شورای رهبری صورت گرفته و این شورا از ادامه این گفتگو ها نیز حمایت می نماید.
در بخشی از این اعلامیه آمده است: با توجه به این که از آغاز گفتگو ها مدتی می گذرد و مردم نیز می خواهند نتیجه این گفتگو ها نویدی باشد برای ثبات و تامین مشارکت بیشتر در حکومت وحدت ملی، شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان انتظار دارد تا این نتایج در دو ماه آینده مشخص شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.