سه بانوی جوان در شمال کشور خودکشی کردند

- ۱۰ قوس ۱۳۹۱

طی  دو روز گذشته سه بانوی جوان در ولایت‌های بلخ و شبرغان در شمال کشور، دست به خودکشی زده‌اند.
مسوولان شفاخانه غیرنظامی شهر مزارشریف گفته‌اند که اجساد این بانوان به این شفاخانه انتقال داده شده است.
براساس گزارش‌ها، از جمله این سه بانو، یکتن آن‌ها باشنده ولایت جوزجان و دو تن دیگر باشنده ولایت بلخ بوده‌اند.
غوث‌الدین انوری رییس شفاخانه غیرنظامی شهر مزارشریف گفت، هر سه بانوی جوان با استفاده از دوای زهری، خودکشی  کرده‌اند.
او گفت: «دختری به اسم نبیلا بنت گل محمد مسکونه کارته بخدی نمبر اول که در حدود ۱۸ سال عمر داشت به شفاخانه آورده شده بود و دختر دیگر به اسم فریبا بنت گل محمد ۲۵ ساله و او هم یک ساعت در شفاخانه زنده بود و ساعت شش و نیم بجه صبح امروز( دیروز) متاسفانه فوت کرد و از شبرغان یک دختری که هفت الی هشت سال داشت، بعد از یک ساعت در شفاخانه در گذشت.»
فریبا مجید رییس امور زنان ولایت بلخ می‌گوید: دلایل این خودکشی‌ها در ولایت بلخ تا اکنون روشن نیست؛ اما تحقیقات در زمینه جریان دارد.
وی با ابرازی نگرانی می‌گوید: فامیل این بانوان علت خودکشی را مشاجره لفظی عنوان می‌کنند؛ اما تحقیقات نشان خواهد داد که چه علت در عقب قضیه نهفته است.
جنرال عبدالرزاق قادری آمر امنیت فرماندهی امنیه ولایت بلخ ضمن تایید و آغاز این خودکشی‌ها می‌گوید: پدر این بانوان یکی از دادستان‌های شهر مزارشریف است. اوفزود: «نبیلا بنت گل محمد ۱۸ ساله و فریبا بنت گل محمد ۲۵ ساله که هر دوی این‌ها خواهران می‌باشند به نسبت استعمال و خوردن زهرموش در شفاخانه انتقال داده شدند؛ اما متاسفانه هر دوی آنها فوت کردند».
او گفت که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.
آمر امنیت فرماندهی امنیه ولایت بلخ اختطاف پسر یکی از تاجران ولایت بلخ را نیز تایید می‌کند و می‌‌گوید به تمام ارگان‌های کشفی و امنیتی وظیفه سپرده تا در زمینه دریافت این پسر اقدام جدی نمایند.
این سه بانوی جوان در شمال افغانستان درحالی دست به خود کشی می‌زنند که نهادهای حقوق بشر از افزایش خشونت علیه زنان و میزان تجاوز بالای زنان و اطفال در شمال کشور نگرانی می‌کنند.
به گفته سازمان حقوق بشر افغانستان، تجاوز بالای اطفال و زنان در شمال، بیست درصد نظر به سال گذشته افزایش یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.