کابلوف: نیـکلسون دروغ مـی‌گویـد

گزارشگر:یک شنبه 24 دلو 1395 - ۲۳ دلو ۱۳۹۵

اظهارات مقامات امریکایی مبنی بر حمایت روسیه از طالبان دروغ است
نمانیده ویژه پوتین در امور افغانستان اعلام کرد که حمایت مسکو از طالبان دروغ است، مقامات امریکایی برای تضعیف موضع روسیه در افغانستان تلاش می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان و رییس بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که mandegar-3مقامات امریکایی در صدد تضعیف روسیه در افغانستان هستند و با اظهارات خیالی و دروغین مسکو را به حمایت از طالبان محکوم می‌کنند.
کابلوف گفت که همه این تلاش‌ها برای توجیه شکست و ناتوانی آنها در ایجاد ثبات در افغانستان صورت گرفته، زیرا توضیح دیگری برای آن وجود ندارد.
پنجشنبه گذشته جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در کنگره امریکا روسیه و پاکستان را به مداخله در جنگ افغانستان و تلاش برای رسمیت بخشیدن به طالبان افغان متهم کرد.
این جنرال امریکایی گفته بود که مداخله کشورهای خارجی به رهبری روسیه در امور افغانستان باعث پیچیده‌گی شرایط و کار را برای دولت افغانستان سخت کرده است.
جان مکین سناتور ارشد جمهوریخواه و رییس کمیته نیروهای مسلح امریکا نیز گفته بود که روسیه با مداخله در افغانستان و حمایت از طالبان در پی تخریب دستاوردهای امریکا در افغانستان هست.
ضمیرکابلوف در واکنش به این اظهارات گفته که «این یک دروغ صاف و ساده است ،حتی در مورد کفایت و تناسب آن نمی‌توان حرف زد. این یک افسانه وحکایت است و او(مک کین) همه دروغ‌های فرمانده نیروهای امریکایی درافغانستان جنرال جان نیکلسون را برمی‌دارد. همه این تلاش ها برای توجیه شکست و ناتوانی آنها در ایجاد ثبات در افغانستان است. توضیح دیگری برای آن وجود ندارد».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.