تسریع روند خروج نیروهای امریکا از افغانستان تصویب شد

- ۱۱ قوس ۱۳۹۱

اقلیت سی و سه درصد سنای امریکا در مورد افغانستان در برابر اکثریت شصت و دو درصد از این مجلس قرار گرفت.
در حالی که اداره بارک اوباما رییس‌جمهور امریکا و نظامیان این کشور مشغول گفت‌وگو روی کاهش شصت‌و هشت هزار امریکایی در افغانستان هستند، اقدام اخیر سنای امریکا یک پیام واضح علیه جنگ جاری در افغانستان به حساب می‌آید.
سناتور امریکایی جف میرکلی از حزب دموکرات که از مهم‌ترین حامیان این طرح به حساب می‌آید، گفته است: از یکسو شبکه القاعده در سایر کشورهای جهان تقویت شده و از جانب دیگر، روند دولت‌سازی در افغانستان منحرف شده است.
محاسبه آقای میرکلی با جدول زمانی بارک اوباما که می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی تمامی نیروهای نظامی امریکا را از افغانستان بیرون کند، مطابقت دارد؛ اما این سناتور امریکایی خواهان تسریع روند خروج نیرو های نظامی از افغانستان شده است.
میرکلی در اجلاس دیروز سنای امریکا گفت: زمان آن فرا رسیده تا این جنگ که در تاریخ ایالات متحده طولانی ترین جنگ به حساب می‌آید، به پایان برسد.
انتظار می‌رود قصر سفید تصمیم نهایی‌اش را در این مورد، در چند هفته آینده اعلان کند.
در این میان لیون پنیتا وزیر دفاع امریکا دیروز گفت که پس از سال ۲۰۱۴ میلادی، پس از پایان ماموریت نیرو های محارب امریکا، باید شماری از نظامیان این کشور در افغانستان باقی بمانند، زیرا به گفته آقای پنیتا شبکه القاعده هنوز هم در افغانستان فعال است و تلاش می کند تا نفوذش را بیشتر سازد.
در این حال کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا دیروز انتخاب فرمانده جدید نیروهای بین‌المللی از سوی بارک اوباما در افغانستان را تائید کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.