کمک‌مربی تیم ملی فوتبال کشور: صددرصد به جام ملت‌های آسیا صعود می‌کنیم

گزارشگر:یک شنبه 1 حوت 1395 - ۳۰ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3انوش دستگیر، کمک‌مربی تیم ملی فوتبال کشور با بیان این‌که تیم فوتبال افغانستان توانایی صعود به جام ملت‌های آسیا را دارد، گفت که هدف کادر فنی و تمام بازیکنام تیم فوتبال، صعود به جام ملت‌های آسیا است و ما صددرصد صعود می‌کنیم.
هفتۀ گذشته فدراسیون فوتبال افغانستان کادر فنی جدید تیم ملی فوتبال کشور را معرفی کرد کهانوش دستگیر، به عنوان کمک مربی و دستیار نخست «اتو فیستر» معرفی شد.
دستگیر که آخرین دیدار دوستانه افغانستان برابر تاجیکستان به عنوان سرمربی موقت تیم ملی انتخاب شده بود، با در اختیار داشتن مدرک درجه B«یوفا» و در سن ۲۷ ساله‌گی در کنار هدایت تیم زیر ۱۹ سال «نایمخن» هالند، اکنون به عنوان دستیار نخست فیستر روی نیمکت تیم ملی فوتبال افغانستان خواهد نشست.
دستگیر با بیان این‌که حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال افغانستان به عنوان کمک مربی برای او یک افتخار بزرگ است، گفت: در گذشته به عنوان یک بازیکن به فوتبال افغانستان نگاه می‌کردم، ولی حالا مسوولیت و هدف بزرگ‌تری دارم. کار با مربی بزرگ و با تجربه‌یی مثل فیستر به من انگیزه بالایی خواهد داد و مطمینم که در کنار او کارهای بسیاری خواهم آموخت.
هدف ما صعود به جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ امارات است
آقای دستگیر ادامه داد: هدف کادر فنی و تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان صعود به جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ امارات است.
دستگیر با اشاره به این‌که کادر فنی جوان تیم ملی فوتبال افغانستان و دستیاران فیستر بر این عقیده است که کادر فنی جدید تیم ملی در فوتبال افغانستان بی‌سابقه بوده است، اذعان داشت: فکر می‌کنم برای مربی هم خوب شد که من و «منصور فقیریار» در کنارش هستیم.
او گفت: ما می‌خواهیم که آنچه ضرورت بازیکنان است را با مربی درمیان بگذاریم به همین دلیل کوشش می‌کنیم که سرمربی را کمک کنیم. مهم این است که مربی را بتوانیم در رسیدن به اهدافش کمک کنیم.
کمک مربی جوان تیم ملی فوتبال افغانستان نیز با حمایت از فیستر به عنوان سرمربی تیم ملی، بیان داشت: با توجه به شرایط تیم ملی افغانستان، فیستر می‌تواند در این مدت زمانی تأثیر خوبی روی تیم بگذارد.
دستگیر در خصوص انتخاب فیستر به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان نیز اظهار داشت: فیستر تجربه بسیار بالایی دارد. درست است که سن او بالاست، اما فکر می‌کنم مربی سن پایین برای یک تیم باشگاهی خوب است که فعالیت فیزیکی زیادی داشته باشد، کار در تیم ملی فرق می‌کند، بازیکنانی که در تیم ملی یک کشور حضور دارند، حرفه‌یی هستند و تجربه بالایی دارند و نیازی نیست که مربی جوانی آنان را هدایت کند.
کمک مربی تیم ملی فوتبال کشورتصریح کرد: فیستر بهترین گزینه ممکن برای هدایت افغانستان بود. سن فیستر مهم نیست. مهم تجربه و فلسفۀ فوتبالی او است که اطمینان دارم در تیم ملی افغانستان کارساز است.
این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال افغانستان در خصوص برنامه‌های تیم ملی قبل از دیدار با ویتنام نیز صحبت کرد و تصریح کرد: علی‌عسکر لعلی، مسوول تنظیم اردوها و برنامه‌های تیم ملی برای دیدار با ویتنام نیز برنامه‌هایی را آغاز کرده است؛ تیم ملی از تاریخ ۱۵ مارچ با حضور ۳۸ بازیکن اردوی تدارکاتی را در کشور قطر برگزار خواهد کرد و سپس در تاریخ ۲۲ مارچ در مسابقه دوستانه به مصاف تیم فوتبال سنگاپور خواهد رفت.
دستگیر با بیان این‌که او و فیستر فصل بعدی لیگ برتر افغانستان را زیر برای انتخاب بازیکنان داخلی زیر نظر خواهند گرفت، گفت: توجه به فوتبال داخلی افغانستان از مهم‌ترین برنامه‌های ما است. ما برای تماشای فصل بعدی لیگ برتر به کابل خواهیم آمد و بازی بازیکنان داخلی را زیر نظر خواهیم گرفت.
کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان در خصوص تفاوت کیفیت بازیکنان داخلی و خارجی تیم ملی نیز گفت: اگر نگاهی به تیم ملی فوتبال هالند بیندازیم، شاید در این تیم تنها یک بازیکن داخلی باشد. بازیکنان اصلی تیم ملی هلند بازیکنانی هستند که در لیگ‌های بهتر از هلند بازی می‌کنند. برایم سوال است که مردم چرا در این خصوص انتقاد می‌کنند.
او ادامه داد: موضوع این نیست که چه کسی و از کجا در تیم ملی بازی می‌کند. مهم این است که ما بتوانیم بازیکنان با کیفیتی را در تیم ملی داشته باشیم. امیدوارم زمینه حضور بازیکنان داخلی فوتبال افغانستان در لیگ‌های خارجی و بهتر از لیگ افغانستان فراهم شود.
دستگیر اضافه کرد: ابتدا من و آقای لعلی اسامی ۵۰ بازیکن را در اختیار سرمربی قرار دادیم. معیار ما برای انتخاب بازیکنان نیز نیازمندهای تیم و ترکیب گذشته بوده است. در نهایت اسامی ۳۸ بازیکن را سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کرده است.
انتظار می‌رود با توجه به این‌که چند بازیکن جدید به تیم ملی دعوت شده است، تغییرات تاکتیکی زیادی در تیم ملی فوتبال افغانستان ایجاد شود. این که فیستر چقدر تاکتیک تیم ملی را تغییر می‌دهد، موضوعی است که باید تا زمان مسابقات افغانستان در مقدماتی جام ملت‌های آسیا صبر کرد.
دستگیر در خصوص تاکتیک‌های فیستر گفت: هر مربی دارای تاکتیک و عقاید فوتبالی خودش است. من فکر می‌کنم شاید شاهد تغییرات تاکتیکی در تیم ملی باشیم. همه‌چیز در تمرینات معلوم می‌شود. باید بببینم که کدام بازیکن در تمرینات می‌تواند در تاکتیک‌های سرمربی جای بگیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.