دیپلمات ارشد امریکایی: ثبات افغانستان به انتخابات پارلمانی شفاف و به‌موقع بسته‌گی دارد

گزارشگر:سه شنبه 17 حوت 1395 - ۱۶ حوت ۱۳۹۵

mandegar-3دیپلمات ارشد امریکایی و کاردار کنونی سفارت این کشور در کابل اعلام کرد که در واقع برگزاری شفاف و به موقع انتخابات پارلمانی در افغانستان گامی مهم بسوی ثبات و امنیت در این کشور است.
هوگولارنس دیپلمات ارشد امریکایی از همکاری سفارت آمریکا با اعضای جدید کمیسیون انتخابات افغانستان خبر داد.
این کاردار ارشد سفارت آمریکا در کابل گفت که همکاران بین‌المللی افغانستان و سفارت امریکا در همکاری نزدیک با اعضای جدید کمیسیون انتخابات افغانستان تلاش دارند تا سهولت لازم برای برگزاری انتخاباتی معتبر و شفاف را فراهم نماید.
وی افزود: به منظور برگزاری موفقیت آمیز انتخابات، دولت افغانستان در واقع باید از تجاربی که بر اثر کاستی‌ها و مشکلات در انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی آموخته است برای موفقیت انتخابات آینده استفاده کند.
لارنس تاکید کرد که اشرف غنی و عبدالله باید به صورت مشترک از تمام رهبران سیاسی افغانستان بخواهند که در تضمین روند رقابتی انتخابات تلاش کنند تا از همه افغان‌ها نماینده‌گی شود.
کاردار سفارت امریکا در کابل اظهارداشت که عامل کلیدی در تحول دموکراتیک افغانستان این است که شاهد عملی شدن اصلاحات انتخاباتی باشیم تا روند انتخابات بیشتر شفاف شده و فرصت‌های تقلب کاهش یابند.
این دیپلماتامریکایی تاکید کرد که رهبری و مدیریت انتخابات پارلمانی باید توسط افغان‌ها صورت گیرد و افراد تنها بر اساس شایسته محوری برای مدیریت استخدام شوند.
وی ادامه داد که انتخابات در واقع با تشویق و یا کمک جامعه جهانی موفق نمی‌شود بلکه تعهد و دانش رهبران افغانستان به برگزاری عادلانه انتخابات تضمین موفقیت این روند خواهد بود.
با وجود واکنش و انتقادهای جامعه جهانی به دلیل تاخیر دو ساله در برگزاری انتخابات پارلمانی، دولت افغانستان از برگزاری انتخابات پارلمانی در آینده نزدیک خبر داده است اما از تعیین تاریخ مشخص آن خودداری کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.