سـرانجام نـادر نـادری به کمیسیون اصـلاحات اداری رسیـد

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ یک شنبه 22 حوت 1395 - ۲۱ حوت ۱۳۹۵

احمد نادر نادری مشاور رییس جمهور در امور ارتباط عامه و استراتیژیک امروز رسماً به عنوان رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گماشته شد.
دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملیدر مراسم معرفی رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت کهاداره خدمات ملکی باید mandegar-3بدون تبعیض در عرصۀ ارایه خدمات برای شهروندان عمل کند.
او گفت: هرچند در کوتاه‌مدت توقع تغییرات و اصلاحات بسیار “بالا و بلند” ندارند؛ اما ادارۀ خدمات ملکی باید به اساس قانون مستقل عمل کند.
آقای عبدالله افزود: نهادهای ملکی و دولتی از جنگ‌های افغانستان متأثر شده که ایجاد اصلاحات برای حل مشکلات آن نیاز به زمان بیشتر دارد.
او گفت که ما تنها یک اداره خدمات ملکی داریم، در حالی که خدمات متفاوت در کشور ارایه می‌شود؛ ارایه خدمات ترابری تا سایر خدمات متفاوت است، روی حل‌چالش‌ها برنامه‌هایی وجود دارد که تا بتوانیم آنچه به احوال کشور مناسب باشد را پیاده کنیم.
آقای نادری حدود هفت ماه پیش طی فرمانی از سوی رییس جمهوری به عنوان رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات معرفی شده بود؛ اما به دلیل اختلافات میان رهبران دولت وحدت ملی با هفت ماه تاخیر دیروز از سوی عبدالله عبدالله رییس به حیث رییس این کمیسیون معرفی و به گونه رسمی کارش را آغاز کرد.
در فرمان رییس جمهور که هفت ماه پیش صادر شد آمده است که ” به منظور تنظیم و انسجام هرچه بهتر امور مربوط و استفاده از تجارب علمی اشخاص خبره، تقرر احمد نادر نادری به حیث عضو و رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و با حفظ مسوولیت های قبلی در بست خارج رتبه منظور است.”
هم‌چنان، احمد نادر نادری در مراسم معرفی‌اش به عنوان رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت که تلاش می‌ورزد تا استقلالیت کمیسیون اصلاحات اداری را حفظ کند و با جدیت با درنظر داشت اصل شایسته سالاری، زمینۀ آوردن اصلاحات در اداره‌های ملکی افغانستان را فراهم کند.
آقای نادری تصریح کرد که با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر دامنگیر اداره‌های دولتی است؛ با رعایت اصل شایسته سالاری، در جذب نسل جوان در رهبری اداره‌های ملکی کشور تلاش خواهد کرد.
نادری تحصیلات لیسانس‌ خود را در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل و تحصیلات عالی را در مقطع ماستری در رشته روابط بین الملل در دانشگاه جورج واشنگتن به اتمام رسانده است.
آقای نادری تا کنون در پست‌های مختلف در اداره‌های ملی و بین المللی از جمله عضو شورای آجندای جهانی برای دولت‌های شکننده در مجمع اقتصاسدی جهان، مشاور دولت انتقالی لیبیا، رییس هیات مشورتی بین المللی برای حاکمیت قانون برای لیبیا، رییس نهاد تحقیق و ارزیابی افغانستان و اخیراً به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک کار کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :