وزارت اطلاعات و فرهنگ: بیش از ۵۸ آبدۀ تاریخی در سراسر کشور بازسازی شده است

گزارشگر:دوشنبه 23 حوت 1395 - ۲۲ حوت ۱۳۹۵

مسؤولان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند، بیش از ۵۸ آبدۀ تاریخی در بخش‌های از کشور زیر بازسازی قرار دارند.
وزارت اطلاعات و فرهنگ از بیستم حوت روز حفاظت از میراث‌های فرهنگی کشور دیروز در کابل تجلیل کرد. مسؤولان این وزارت می‌گویند، حکومت برای mandegar-3نگه‌داری و مراقبت از میراث‌های فرهنگی در کشور برنامه‌های خوبی دارد.
محمدرسول باوری، سرپرست این وزارت، میراث‌های فرهنگی را ماهیت فرهنگی هر ملت می‌داند و می‌گوید که در افغانستان ۵۰۰۰ آثار و آبدۀ تاریخی شناخته شده است.
آقای باوری می‌گوید، در حال حاضر بیش از ۵۸ آبده تاریخی در کشور زیر بازسازی‌ست که مصرف آن از بودجۀ توسعه‌یی و عادی این وزارت و از سوی نهادهای کمک کننده پرداخت می‌شود.
مسؤولان این وزارت، نگهداری از میراث‌های فرهنگی افغانستان را مسؤولیت هر فرد می‌دانند و از تمامی شهروندان کشور می‌خواهند تا در نگهداری از میراث‌های فرهنگی و آبده‌های تارخی به گونۀ جدی توجه کنند.
در پایان این برنامه وزارت طلاعات و فرهنگ برای نگهداری و مراقبت از میراث‌های فرهنگی و آبدات تاریخی کشور دو تفاهم‌نامه را با وزارت‌های احیا و انکشاف دهات و امور شهرسازی امضا کرد.
بر بنیاد این تفاهم‌نامه‌ها وزارت احیا و انکشاف دهات با همکاری ۳۵ هزار شورای‌های ولسوالی‌ها برای نگهداری از آبدات تاریخی توجه جدی خواهد کرد و در کنار آن وزارت امور شهرسازی زیارت‌گاه‌ها و مسجد‌ها را در ولایت‌ها بازسازی می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.