دو یار قدیم و دو خدمتگار مردم به حق پیوستند

گزارشگر:سه شنبه 24 حوت 1395 - ۲۳ حوت ۱۳۹۵

پروفیسور فاضل خان و استاد شیرخان، از بزرگان راستین کشور، از فاضلان دل‌سوز، از جهادگران فکر و فرهنگ که دوشادوشِ مجاهدین این سرزمین یکی از شمال و دیگر از جنوب، عمر پُربار خویش را در خدمت خلق‌الله وقف کردند، طی همین هفته یکی پى دیگر، به حق پیوستند.
mandegar-3هردوی این فرزندان صدیق افغانستان برای سالیان متمادی، مسوولیت آموزش و پرورش اولاد وطن را در ساحات کنترل شورای نظار بر عهده داشتند. شورای نظار، انسجام سازمان‌یافتۀ از وحدت نیروها و فرماندهان مختلف جهادی، در جهت مبارزه علیه اشغال‌گران و حکومت وقت بود که بیشترین فعالیت‌اش در ساحات مرکز و شمال‌شرق کشور متمرکز می‌شد.
در ساحات شورای نظار، در پهلوی انسجام نظامی، توجۀ خاص در بخش فعالیت‌های گستردۀ اجتماعی، آموزش و پرورش، صحت، رسیدن به وضع میعشتی مردم و… جریان داشت. برای اولین‌بار در افغانستان، احمدشاه مسعود توانست از طریق همین فعالیت‌ها شهرها را به قریه‌ها وصل کند.
به نیابت از بنیاد شهید احمدشاه مسعود، بر روح هردو یاران نزدیکِ قهرمان ملی کشور دعا و به فامیل‌های معززشان همدردی و همدلی می‌کنیم، درگذشت این دو مجاهد را به همۀ مردم افغانستان و به خانوادۀ جهاد و مقاومت تسلیت عرض می‌کنیم.
احمد ولی مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.