شورای امنیت ملی: در نشست لندن پیشرفت‌هایی در زمینۀ روابط افغانستان و پاکستان صورت گرفت

گزارشگر:شنبه 28 حوت 1395 - ۲۷ حوت ۱۳۹۵

mandegar-3دفتر شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید در نشست سه‌جانبه میان افغانستان، پاکستان و انگلیستان در زمینۀ بهبود روابط کابل و اسلام‌آباد پیشرفت‌هایی صورت گرفته‌است.
نشست سه‌جانبه روز پنجشنبه گذشته با حضور محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان و عمر زاخیل‌وال سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان و مارک لیل گرنت، مشاور امور خارجی نخست‌وزیر بریتانیا به میزبانی لندن برگزار گردید.
دفتر شورای امنیت ملی پیش از برگزاری این نشست اعلام داشت که گفت‌گو در مورد به‌بود روابط افغانستان و پاکستان در صدر اجندای نشست خواهد بود.
این شورا اکنون با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که در این نشست سه‌جانبه روی وضعیت سیاسی میان افغانستان و پاکستان بحث شده و یک‌سری پیش‌رفت‌ها صورت گرفته‌است.
اما در مورد این پیش‌رفت‌ها تا به حال جزئیات بیش‌تر گفته نشده و شورای امنیت ملی می‌گوید این بحث‌ها به منظور به‌بود وضعیت میان افغانستان و پاکستان ادامه خواهد داشت.
این نشست سه‌جانبه در وضعیتی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز بسیاری از نشست‌های مختلفی که یکی از طرف‌های آن پاکستان بوده، به هیچ نتیجه‌یی نرسیده‌است.
در همین حال، این نشست پس از آن برگزار می‌شود که روابط افغانستان و پاکستان در ماه‌های اخیر نسبت به هر زمان دیگر به حد کافی رو به واخامت گراییده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.