احمدولی مسعود در جشن نوروز: برای حفظ ارزش‌ها راه‌اندازی محافل فرهنگی حیاتی است

گزارشگر:شنبه 5 حمل 1396 - ۰۴ حمل ۱۳۹۶

از جشن جهانی نوروز و سال نو هجری شمسی امسال به گونۀ گسترده در سراسر کشور گرامی‌داشت به عمل آمد.
بنیاد شهید مسعود نیز طی محفلی ویژه از سال نو و جشن نوروز در ولایت پنجشیر بزرگ‌داشت به عمل آورد.
در این مراسم، احمد ولی مسعود رییس بنیاد شهید مسعود گفت:نفس گردهمایی نوروز به حیث یک سنت باستانی و هویت فرهنگی، از حسنات و خیر mandegar-3و برکات خالی نیست، چون پیام نوروزی، پیام اعتدال است، پیام صلح، پیام وحدت، پیام همدیگرپذیری و همدلی می‌باشد.
آقای مسعود افزود: به یاد داشته باشیم که امروز ما در سه جبهه در مقابل دشمنان پیدا و پنهان این سرزمین قرار داریم: جبهۀ نظامی‌که هر روز از جوانان ما در دفاع از کشور قربانی می‌گیرد، جبهۀ سیاسی که تاهنوز حل ناشده و پُر تنش باقیست، جبهۀ فرهنگی و هویتی که همواره تلاش دارند تا افتخارات ما را، تاریخ ما را، قهرمان ما را و هویت ما را کم رنگ سازند و مسخ نمایند. از این‌روست که راه‌اندازی محافل فرهنگی، به خاطر حفظ همۀ این ارزش‌ها حیاتی است. ملتی که تاریخ‌اش جعل گردد، هویت‌اش مسخ شود، فرهنگ‌اش زیر سایه رود، آینده‌یی نخواهد داشت.
رییس بنیاد شهید مسعود خاطر نشان ساخت: مقاومت و قربانی‌های دیروز شما به خاطر ارزش‌های امروز شما بود. مقاومت امروز شما به شیوۀ سیاسی، فرهنگی و علمی تا رسیدن به عدالت، برای شما آنچه دست بالا میدهد، دقیقاً همین اکثریت فرهنگی و تمدنی میباشد، نه قومی و تباری.
او تأکید کرد: نیروهای طالبانی، افراطی، متعصبین و تبعیض‌گران همه به گونه‌یی تلاش دارند تا باورهای اعتدال دینی شما را، فرهنگ پُربارتان را و هویت انسانی‌تان را زیر سوال ببرند، فقط با یک مرور کوتاه می‌بینید که چه غوغاهائی در مقابل مبارزات شما، دستآورد‌های تان، افتخارات تان و قهرمان تان، برپا نکردند.
او اضافه کرد که نباید هیچ‌گونه نزاکت و دعوای سیاسی مردمان یک حوزۀ فرهنگی کشورمان را از هم جدا سازد. چون سیاست، به خصوص سیاست‌های مقطعی امروز افغانستان، زود گذر است؛ اما ملت‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها همچنان پایدار اند.
در همین حال، در ولایت بلخ نیزمراسم بزرگ‌داشت از جشن جهانی نوروز و‌آغاز سال نو خورشیدی ۱۳۹۶با حضور مقامات ارشد دولتی برگزار شد.
در این مراسم، والی بلخ ضمن تبریکی سال نو و جشن نوروز،از دست‌آوردهای خویش در سال ۱۳۹۵ یاد کرد. او شماری از مقامات محلی و تاجران را مورد تقدیر قرار دارد.
معاون دوم ریاست جمهوری که در این مراسم اشتراک کرده بود، سال نو‌ خورشیدی را سال پر دست‌آورد و پایان جنگ آرزو نمود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.