احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





تلاش‌ها برای گسترش فعالیت‌های داعش در شمال

گزارشگر:یک شنبه 13 حمل 1396 - ۱۲ حمل ۱۳۹۶

mandegar-3پشت پردۀ بیعت طالبان با گروه داعش در ولایت‌های جوزجان و سرپل دست گروه‌های خارجی است.
شماری از اعضای شورای ولایتی سرپل با بیان این مطلب می‌گویند، حدود ۲۰ خانوادۀ خارجی در ولایت‌های جوزجان و سرپل فعالیت‌های‌شان را برای بیعت طالبان با داعش آغاز کرده‌اند.
محمدنور رحمانی، رییس شورای ولایتی سرپل در گفت‌وگویی به سلام‌وطندار می‌گوید، این خانواد‌ها شهروندان اوزبیکستان، ترکمنستان، آذربایجان و پاکستان‌اند که به گونۀ عملی این روند را به پیش می‌برند و تاکنون شماری از طالبان در ولسوالی‌های صیاد و کوهستانات بیعت‌شان با این گروه را اعلام کرده‌اند.
آقای رحمانی از گسترش فعالیت ملک‌طاهر اوف، پسر طاهر یولداش در بخش‌های مرزی میان ولایت‌های فاریاب، جوزجان و سرپل نیز ابراز نگرانی می‌کند.
به گفتۀ او، جنگجویان خارجی در ولسوالی کوهستانات مراکز آموزشی و پایگاه‌های ثابت دارند و اگر دولت جلو گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های داعش را در این ولایت نگیرد، این گروه شمال کشور را نیز تهدید خواهد کرد.
رحمت‌الله حشر، ولسوال درزاب جوزجان هر چند در بارۀ بیعت طالبان با داعش در این ولایت چیزی نمی‌گوید، اما می‌افزاید که از چندی به این‌سو شماری جنگجویان از دیگر بخش‌های کشور و جنگجویان اوزبیکستانی و پاکستانی در مرز میان ولسوالی صیاد سرپل، بلچراغ و گرزیوان فاریاب و قوش‌تپه و درزاب جوزجان با تجهیزات پیشرفتۀ جنگی حضور دارند.
آقای حشر، فعالیت هواداران پسر طاهر یولداش را در ولسوالی قوش‌تپه نیز تأیید می‌کند.
ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل، افزایش فعالیت گروه داعش برای سربازگیری و ساخت‌وساز پایگاه‌های نظامی در مرز میان جوزجان و سرپل را نیز تأیید می‌کند، اما می‌گوید که برای نابودی این گروه یک عملیات نظامی در این بخش‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.