رییس اجرایی: زنان تسلیم شرایط نامساعد کاری نشوند

گزارشگر:دوشنبه 14 حمل 1396 - ۱۳ حمل ۱۳۹۶

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‎گوید که توسعه و تغییر هیچ‌ کشوری بدون نقش فعال زنان در جامعه متصور نیست.
براساس خبرنامۀ ریاست اجرایی که به روزنامۀ ماندگار رسیده است، رییس اجرایی دیروز در نشستی در کابلهمچنان گفته است که تقویتِ نقش و mandegar-3مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف از اولویت‌های ملی حکومت است؛ زیرا بدون سهم‌ فعال زنان رشد و توسعه در کشور ناممکن می‌باشد.
او خاطرنشان ساخت که رهبری حکومت در برنامه‌های توسعه پایدار و میثاق شهروندی نقش زنان را تقویت بخشیده و در این راستا گام‌های عملی برداشته است. به گفته وی، برای دست‌یافتن به وضعیت مطلوب راه طولانی را در پیش‌رو داریم که نیازمند کار سخت و هدفم‌مندانه می‌باشد.
آقای عبدالله تاکید کرد که ما به حمایت، فراهم‌سازی و تامین محیط امن و سالم‌ِ کاری برای زنان در ساختار دولت و عرصّ تجارت متعهد می‌باشیم و آن را یک ضرورت ملی می‌دانیم.
او وعده سپرد که رشد فعالیت‌های تجارتی و افزایش تولیدات زنان تجارت‌‌پیشه را در جلسات شورای وزیران و کمیته‌های فرعی آن در محور بحث‌ها قرار می‌دهد و این کار را همگام و هماهنگ با آنان پیش می‌برد.
عبدالله عبدالله در باره پیشنهاد زنان تجارت پیشهافغان برای ایجاد اتاق‌ تجارت زنان بیان داشت که از این ابتکار حمایت می‌کنیم؛ اما در کنار آن افزایش میزان مشارکت آنان را در اتاق‌‌های تجارت و صنایع کنونی لازم می‌دانیم.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت که علی‌رغم مشکلات و‌ کاستی‌ّها زنان نباید تسلیم موانع و شرایط نامساعد کاری شوند.
عبدالله عبدالله در بخش دیگر از سخنان بر اراده جدی حکومت برای برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت که حکومت از مشارکت گستردهه و نقش زنان در انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها پشت‌بانی می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.