کمیتۀ بررسی چگونگی استفاده از تکنالوژی جدید در انتخابات آغاز به کار کرد

- ۲۱ حمل ۱۳۹۶

مسوولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که کمیته‌یی سه نفری متشکل از متخصصان داخلی و خارجی، چگونگی استفاده از تکنالوژی جدید در انتخابات مجلس نماینده‌گان و شوراهای ولسوالی را بررسی می‌کند.
عبدالبدیع صیاد سخنگوی این کمیسیون به خبرگزاری جمهور گفته است که کار این کمیته که از سه روز بدین‌سو آغاز شده تا سه هفته دیگر تکمیل می‌شود.
MANDEGARپیش از این رهبران حکومت نیز از استفاده‌ تکنولوژی جدید در انتخابات پیشرو سخن گفته بودند. آنان بارها تاکید کرده بودند که استفاده از تکنولوژی جدید زمینه برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه را در کشور مساعد خواهد ساخت.
در همین حال، سخنگوی کمیسیون انتخابات در این باره گفت: «کمیته‌یی متشکل از متخصصان داخلی وخارجی از سوی این کمسیون ساخته شده که چگونگی استفاده از تکنولوژی جدید در انتخابات پیشرو را بررسی خواهد کرد».
او گفته است که نتایج بررسی‌های این کمیته پس از ختم کار آن «در سه هفتۀ آینده» به کمیسیون انتخابات ارایه خواهد شد و پس از آن کمیسیون در این باره تصمیم خواهد گرفت.
آقای صیاد تصریح کرد که استفاده از تکنالوژی جدید در انتخابات، بخشی از روند اصلاح نظام انتخاباتی است که توسط این کمیسیون روی دست گرفته شده و از انجام تقلب در انتخابات پیشرو جلوگیری خواهد کرد.
این در حالی است که پیش از این نهاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا فیفا نیز از عدم برگزاری انتخابات در سال جاری ابراز نگرانی کرده بود.
فیفا هفتۀ گذشته، با ارایه گزارشی، کارکردهای ۱۰۰ روزه کمیسیون انتخابات را ناکام خوانده تاکید کرد که این کمیسیون قادر به برگزاری انتخابات در سال جاری نخواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.