رییس حکومت وحدت ملی: جنگ افغانستان بر سر مواد مخدر است

- ۲۱ حمل ۱۳۹۶

ماندگار- محمداشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی پس از بازگشت از سفر استرالیا، اندونزیا و سنگاپور عصر دیروز در نشستی که در ارگ برگزار شده بود، که جنگ بر سر مواد مخدر است، ولی ما برای ثبات این کشور می‌جنگیم.
آقای غنی گفت: در سال گذشته، خوشبختانه شریان‌های آسیا برای ما باز شده و ما از این پس نه تنها شریان‌های خود را باز کرده بلکه باید شریان دیگر کشورها را باز MANDEGARکنیم.
او گفت که ارتباط افغانستان با کشورهای منطقه خوب بوده و به‌زودی باید افغانستان تبدیل به مرکز بازرگانی و ترانزیت بین‌المللی شود که این نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش زیربنایی دارد.
رییس حکومت وحدت ملی با بیان اینکه امروز جنگ در افغانستان جنگ مواد مخدر است، گفت: ما در صف اول جنگ قرار داریم و برای ثبات افغانستان می‌جنگیم.
آقای غنی گفت که در ۱۶ سال گذشته، ۸۰۰ میلیارد دالر از تجارت مواد مخدر کسب شده است.
او در بخش دیگری از سخنانش به دست‌آوردهای سفر اخیر خود به اندونزیا اشاره کردو گفت: از دلایل سفر به اندونزیا استفاده از تجربه ۴۰ سالۀ این کشور دربارۀ کاهش فقر و خدمات‌رسانی و پیشرفت بوده چرا که این کشور  بزرگترین اقتصاد آسیا را دارد.
غنی با بیان اینکه اندونزیا می‌تواند همکار خوب افغانستان در مراودات بین‌المللی باشد، خاطر نشان کرد: اندونزیا کشوری است که از دیکتاتوری به دموکراسی رسیده و لذا می‌تواند کمک حال خوبی برای دولت و شورای عالی صلح افغانستان باشد.
او از سفر سرمایه‌گذاران اقتصادی اندونزیایی در ماه‌های آینده به افغانستان خبر داد.
رییس حکومت وحدت ملی تآکید کرد که در افغانستان مشکل اول ما جنگ، مشکل دوم مواد مخدر و مشکل سوم فساد اداری است که سفر به استرالیا با هدف مبارزه با فساد اداری صورت گرفت و قرار است استرالیا در مبارزه با فساد اداری به ما کمک کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.