امنیت ملی از دو حملۀ شبکۀ حقانی در پروان و ننگرهار جلوگیری کرد

- ۲۳ حمل ۱۳۹۶

ریاست عمومی امنیت ملی کشور می‌گوید که ماموران این اداره توانسته اند که از دو حمله احتمالی تروریستی شبکۀ حقانی در ولایت‌های پروان و ننگرهار جلوگیری کنند.
ریاست عمومی امنیت ملی با نشرخبرنامه‌یی گفته است که شبکۀ حقانی برنامه داشته که با استفاده از یک موتر بمب‌گذاری شده و چند عامل انتحاری به دفتر ولایت پروان حمله کند.
در خبرنامه آمده است که شبکه تروریستی حقانی برنامه داشت تا با استفاده از یک موتر بم و چند تن افراد انتحاری حمله انفجاری و تهاجمی را بالای مقام ولایت پروان و حمله دیگری را در ولایت ننگرهار سازمان‌دهی کند.
در خبرنامۀ ریاست عمومی امنیت ملی آمده است که بدین منظور شبکۀ حقانی یک تن از اعضای خویش به‌نام «وطن خان» مشهور به حمزه منصور را در پاکستان موظف کرده بود تا حمله گستردۀ انتحاری و مسلحانه را بالای مقام ولایت پروان سازمان‌دهی کند و وطن خان از جمله طراحان حملات انتحاری و تهاجمی شبکه حقانی به شمار می‌رود.
گفته شده است که اسامی وطن خان غرض سازمان‌دهی حملات تروریستی عازم کابل گردیده بود و قصد داشت بعد از انجام حمله بالای مقام ولایت پروان حمله انتحاری و انفجاری دیگری را در ولایت ننگرهار سازمان‌دهی کند.
ریاست عمومی امنیت ملی تاکید کرده است که ماموران این اداره، این شخص را همراه با یک نفر از همکارانش با مقدار زیادی سلاح و مهمات از ساحه ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.