طالبان ۲۵ مرکز درمانی را در فراه بستند

- ۲۳ حمل ۱۳۹۶

۲۵ مرکز درمانی در فراه به علت هُشدار طالبان بسته شده است.
مسوولان محلی در فراه می‌گویند، این شمار مراکز درمانی در ولسوالی‌های شیب‌کوه، پشت‌کوه، بالابلوک و خاک‌سفید این ولایت موقعیت دارند و از دو روز به این‌سو به روی بیماران بسته شده‌اند.
محمدناصر مهری، سخنگوی والی فراه می‌گوید که طالبان چند روز پیش به ریاست صحت عامۀ این ولایت دستور داده بودند که در مراکز درمانی در این چهار ولسوالی بخش‌ جراحی را فعال سازند، اما پس از پاسخ رد از سوی مسؤولان محلی به این خواست‌شان از دو روز به این‌سو این مراکز را بسته‌اند.
به گفتۀ آقای مهری، والی فراه به نهادهای امنیتی این ولایت دستور داده تا با تدابیر امنیتی این مراکز درمانی را دوباره باز کنند.
عبدالجبار شایق، رییس صحت عامۀ فراه می‌گوید که چندین مرکز درمانی در نتیجۀ هُشدار گروه طالبان در ولسوالی‌های پشت‌رود و خاک‌سفید بسته شده‌اند، اما برخی دیگر این مراکز هنوز فعال اند. به گفتۀ آقای شایق، در نشست‌هایی که با مسؤولان محلی داشتند، خواهان رسیده‌گی جدی به این مشکل شده‌اند.
برخی فعالان مدنی در فراه می‌گویند، بسته‌شدن این شمار مراکز درمانی باشنده‌گان این ولسوالی‌ها را برای درمان بیماران‌شان به مشکل روبه‌رو کرده است.
جاوید تابش، فعال مدنی می‌گوید که برخی از این مراکز درمانی که از سوی طالبان بسته شده‌اند در ۲۵ کیلومتری شهر فراه موقعیت دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.