شورای علما: افغانستان دار الحرب نیست

- ۲۶ حمل ۱۳۹۶

مولوی فضل الرحمان، از علمای تندرو پاکستان هر از گاهی افغانستان را دار الحرب خوانده و فتوای جهاد در برابر شهروندان کشور را صادر می‌کند و یا هم گاهی طالبان پاکستانی را مجاهد و افغانستانی را تروریست خطاب می‌کند.
این مرد متعصب که از علم تنها اسم آن را یدک می‌کشد، چندین بار فتواهای غیرعاقلانه و نامشروع در برابر افغانستان صادر کرده و به صورت آشکارا اختلاف میان mandegarمسلمانان را دامن می‌زند.
اما این بار اظهارات اخیر او مبنی بر برحق بودن طالبان تا زمان خروج خارجی‌ها از افغانستان، با واکنش شدید شورای علمای سراسری کشور روبه‌رو شده است.
اعضای این شورا در یک نشست خبری، تبلیغات منفی مولوی فضل الرحمان در برابر افغانستان را به شدت محکوم کرده و با صدور اعلامیه‌یی آن را غیر مسوولانه و استخباراتی عنوان کردند.
مولوی محمد قاسم حکیمی، سخنگوی شورای علمای سراسری افغانستان با ابراز اینکه مولوی فضل الرحمان فاقد صلاحیت صدور فتوا می‌باشد و از موقف دشمن صحبت می‌کند، گفت: اظهارات او از نگاه دینی و علمی هیچ‌گونه حیثیت و اعتبار ندارد.
این درحالی است که به گفته این عالم دینی: گروه داعش، القاعده، طالبان و سایر گروه‌های تروریستی به میلیاردها دالر از سوی امریکا و از طریق پاکستان به صورت منافقانه تجهیز شده و به افغانستان فرستاده می شود.
آقای حکیمی، مولوی فضل الرحمان را مزدور آی اس آی خواند و تاکید کرد: افغانستان با جمعیت ۹۹ درصد مسلمان و سابقه چهارده سال جهاد در برابر ابرقدرت شرق (شوروی سابق) یک کشور کاملاً اسلامی است و هر نوع جنگ و خصومت در برابر این ملت حرام است.
آقای حکیمی گفت که اگر کسی به مسلمان بودن مردم افغانستان شک دارد علمای کشور حاضر اند که با علمای واقعی پاکستان و سایر جهان اسلام به استثنای مولوی فضل الرحمان که یک آدم بی سرو پا است، مناظره کنند.
اظهارات حکیمی درحالی ابراز می‌شود که برخی از آگاهان وجود مولوی فضل الرحمان را بالای گروه طالبان و سایر حلقات تندرو در منطقه اثرگذار می‌دانند و کنار آمدن با او را برای آوردن صلح در افغانستان خالی از اثر نمی‌دانند.
درهمین حال، غلام عباس مصباح، عضو شورای علمای سراسری افغانستان می‌گوید که اظهارات مولوی فضل الرحمان مبنی بر اینکه افغانستان دار الحرب می‌باشد و جهاد در آن روا است، هیچ‌گونه اساس شرعی و اسلامی ندارد.
به گفتۀ او، اگر افتخار جهاد، اعتقاد و باور، فرهنگ و ارزش‌های دینی این ملت را هم کنار بگذاریم، افغانستان با ۹۹ در صد جمعیت مسلمان در میان کشورهای جهان استثنایی است، پس کدام عقل سلیم حکم می کند که این کشور دارالحرب و جنگ با مردمش روا است.
به گفتۀ او، کسانی که از پاکستان در برابر افغانستان فتوا می‌دهند خود سازمان دهنده جنایت و ترور در منطقه هستند.
آقای مصباح تاکید کرد که مولوی فضل الرحمان نه اهل فتوا است و نه جایگاه علمی دارد بلکه تنها جایگاه سیاسی دارد و زیر نظر آی اس آی فعالیت می‌کند.
مصباح تصریح کرد که فضل الرحمان عالم نیست بلکه در قالب عالم فقط سخنان استخبارات پاکستان از طریق او صادر می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.