چه کسانی مسوولانه صحبت می‌کنند؟

- ۲۷ حمل ۱۳۹۶

ماندگار- حکومت افغانستان در برابر موقف‌گیری منفی برخی مقامات و نهاد‌های حکومتی در خصوص حملۀ اخیر بمی در ولایت ننگرهار اقداماتی را به اجرا گذاشته است.
اظهارات خلاف پالیسی حکومت از سوی برخی مقام‌های حکومتی در خصوص پرتاب بم بزرگ غیر هسته‌یی از سوی امریکا در ولسوالی اچین ننگرهار بالای مراکز داعش سبب تصمیم‌گیری‌های جدی حکومت شده است.
MANDEGARمسوولان در ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گویند که در تازه‌ترین اقدام، داود اساس، مشاور این ریاست از بهر آنچه اظهارات غیر مسوولانۀ او در خصوص داعش و پرتاب بم بزرگ بالای این گروه می‌خواند، از سمت‌اش برکنار شده است.
امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی گفته است که سخنان آقای اساس خلاف منافع ملی بوده است.
به گفتۀ آقای میثم: “داود اساس در ارتباط به داعش صحبت‌هایی داشته که به نفع مردم افغانستان، منافع ملی و حکومت و مصلحت بزرگ کشور نیست و به آن اساس، تصمیم گرفته شد که او پس از این به حیث مشاور در ریاست اجرایی نباشد.»
اما آقای میثم به صورت مشخص نگفته است که آقای اساس در رابطه به داعش و پرتاب بم بزرگ غیر هسته‌یی از سوی امریکا در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار چه گفته که خلاف منافع ملی بوده است.
مسوولان در وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز گفته‌اند که هیچ رسانۀ دولتی و غیر دولتی نمی‌تواند خلاف پالیسی حکومت عمل کند.
محمدصابر مهمند، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ، از تمام رسانه‌ها خواسته است تا بربنیاد قانون رسانه‌های همه‌گانی عمل کنند. او هُشدار می‌دهد که با رسانه‌هایی که خلاف منافع ملی عمل کنند، برخورد قانونی می‌شود.
این تصمیم حکومت در حالی اعلام می‌شود که همواره از وجود ستون پنجم در نهادهای حکومت سخن گفته شده و بوده‌اند کسانی که بی‌هیچ ترسی، هم‌سویی خود را با گروه‌های تروریستی بیان داشته‌اند، اما هیچ‌گاهی حکومت افغانستان به این مورد توجه نکرده است.
در تازه ترین مورد، والی کندز اعلام کرد که پول اکرامیۀ شهیدان نیروهای امنیتی افغانستان را به خانواده‌های طالبان سپرده و در واقع، کوشیده است تا همدری خود را با هراس‌افگنان ابراز بدارد.
بعد از حملۀ هوایی امریکا بر مراکز گروه داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، عمرزاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان واکنش نشان داد و گفت که عملکرد ارتش امریکا درست نبوده است.
همزمان بااین، دیروز حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان در نشست خبری‌اش نیز این عمل ارتش امریکا را محکوم و حتا گفت که او تصمیم دارد تا نیروهای امریکایی را از افغانستان بیرون کند!
مسوولان تاهنوز در پیوند به دو مورد آخر ابراز نظر نکرده اند و از گفته‌های والی کندز هم سطحی گذشت کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :