ادارۀ حفاظت از محیط زیست: بیش از ۷۰ درصد فضای سبز در شهرهای بزرگ کشور تخریب شده است

- ۰۳ ثور ۱۳۹۶

ادارۀ ملی محیط زیست از تخریب بی‌رویه فضای سبز در شهرهای بزرگ کشور به شدت ابراز نگرانی کرده می‌گوید که بیش از ۷۰ درصد از فضای سبز در این شهرها تخریب شده اند.
غلام‌محمد ملک‌یار معاون ادارۀ ملی محیط زیست دیروز شنبه، ۲ثور درمراسم گرامی‌داشت از «روز جهانی زمین» در کابل گفت که ساخت و سازهای غیرمجاز در MANDEGARشهرهای افغانستان فضای سبز را با خطر نابودی مواجه ساخته است.
او بیان داشت که براساس محاسبات این اداره، هم اکنون بیشتر از۷۰ درصد از فضای سبز افغانستان تخریب شده است.
آقای ملک‌یار خاطر نشان ساخت که اگر روند ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب فضای سبز در شهرهای کشور همین گونه ادامه داشته باشد تا چهار سال آینده افغانستان با کمبود فضای سبز مواجه خواهد شد.
زهرا یگانه نمایندۀ نهادهای جامعه مدنی نیز با ابراز نگرانی از روند روز افزون آلوده‌گی و تخریب محیط زیست در افغانستان، بیان داشت که این روند زنده‌گی شهروندان را با خطر مواجه ساخته است.
او گفت که در حال حاضرآمار تلفات ناشی از امراض آلودگی محیط زیست در افغانستان بیشتر از تلفات حملات انتحاری و انفجاری است.
بانو یگانه از مسوولان حکومت، نهادهای جامعه مدنی و شهروندان کشور خواست که مساله محیط زیست را جدی گرفته و از آلوده‌گی روز افزون آن در کشور جلوگیری کنند.
تخریب فضای سبز و آلوده‌گی هوا همواره یکی از نگرانی‌های شهروندان کشور بوده اما تاکنون حکومت کمتر به این مساله توجه کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.