ساپکو: هنوز هم امریکا به سربازان خیالی حقوق پرداخت می‌کند

- ۰۴ ثور ۱۳۹۶

بازرس ویژۀ امریکا در امور بازسازی افغانستان گفته است که میلیون‌ها دالر در افغانستان به واسطۀ فساد به هدر رفته و هنوز امریکا به سربازان خیالی حقوق پرداخت می‌کند.
آقای ساپکو گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان شامل نیروهای پولیس و ارتش این کشور است که بربنیاد بررسی‌های انجام شده یا وجود خارجی ندارند و یا اینکه MANDEGARبا جعل کارت هویت حقوق می‌گیرند.
بازرس ویژۀ امریکا در امور بازسازی افغانستان با بیان اینکه راهی وجود ندارد تا مطمین شویم حقوق به افراد واقعی پرداخت می‌شود، گفت: در جنوری سال جاری میلادی تعداد نیروهای امنیتی افغانستان ۳۲۰ هزار نفر محاسبه شده، اما آمار واقعی بربنیاد گفته‌های یک مقام افغانستانی ۱۲۰ هزار نفر بوده است.
آقای ساپکو با اشاره به این که فرماندهان افغانستان پول‌ها را به جیب خود می‌زنند، تصریح کرد: میلیون‌ها دالر گُم شده و این فقط در مورد حقوق سربازان نبوده و در سایر بخش‌ها نیز این اتفاق رُخ داده است.
او گفته است: ما در بخش آموزش نیز براساس شمار دانش‌آموزان پول پرداخت می‌کنیم، یعنی اگر شمار دانش‌آموزان افزایش یابد یا اینکه شمار آنان دست‌کاری شود، ما مجبوریم پول بیشتری پرداخت کنیم.
آقای ساپکو خاطر نشان کرده است که برای جلوگیری از هدر رفتن پول‌ها، سیامانۀ جدیدی برای تایید افراد پولیس و سربازان، در حال اجرا است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.