۴۵ روستای غور در تیررس حملات طالبان و داعش

- ۱۱ ثور ۱۳۹۶

بیش از ۴۵ روستای ولسوالی لعل‌وسرجنگل غور با تهدید امنیتی روبه‌رواند.
شماری از باشنده‌گان ولسوالی لعل‌وسرجنگل به سلام‌وطندار می‌گویند، در حال حاضر گروه‌های داعش و طالبان در این ولسوالی تلاش دارند تا بخش‌های مرزی آن را ناامن بسازند. آنان از نهادهای امنیتی می‌خواهند تا جلو تحرکات طالبان و داعش را در این ولایت بگیرند.
MANDEGARعارف وفایی، باشندۀ لعل‌وسرجنگل می‌گوید که در این اواخر گروه‌های هراس‌افگن داعش و طالبان در این ولسوالی دیده شده‌‌اند و از مردم عشر و زکات گردآوری می‌کنند.
امید توانا، یک باشندۀ دیگر این ولسوالی می‌گوید، گروه‌های طالبان و داعش مانع کشت‌وکار آنان می‌شوند.
ناظرحسین معاون، فرمانده پولیس ولسوالی لعل‌وسرجنگل با تأیید این تهدیدها می‌گوید، اکنون بیش از ۴۵ روستا که هم‌مرز با منطقۀ مرغاب شهر فیروزکوه و ولایت‌های سرپل و دایکندی هستند با تهدید گروه‌های داعش و طالبان روبه‌رواند.
آقای معاون می‌گوید، تجهیزات نظامی نیروهای امنیتی این ولسوالی به اندازه‌یی نیست که این گروه‌ها را سرکوب کنند. او خواهان توجه جدی مقام‌های بلندپایۀ امنیتی در این زمینه است.
مقام‌های امنیتی لعل‌وسرجنگل می‌گویند، سال پار نیز گروه‌های هراس‌افگن بر برخی از روستاهای شمالی این ولسوالی حمله کردند و یک روستا را به آتش کشیدند و داروندار باشنده‌گان چندین روستای دیگر را به تاراج بردند.
اما عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور این اظهارات را رد می‌کند و می‌گوید که ولسوالی لعل‌وسرجنگل از ولسوالی‌های امن این ولایت به شمار می‌رود و تاکنون هیچ گزارشی در بارۀ تحرکات طالبان و داعش از این ولسوالی برای آنان نرسیده است.
سخنگوی والی غور می‌افزاید که در صورت وجود هرگونه ناامنی در این ولسوالی، نیروهای امنیتی برای سرکوب شورشیان اقدام خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.