فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین: دیگر به طالبان رحم نمی‌کنیم

- ۱۶ ثور ۱۳۹۶

پس از حادثۀ اول ثور که طالبان بالای قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور حمله گروهی کرده بودند، فرمانده این قول اردوی جنرال مهمند کتوازی برکنار شد و به جای او جنرال امان‌الله مبین رهبری ارتشیان شمال را به عهده گرفت.
امان‌الله مبین فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور از اقدامات جدی برای سرکوب مخالفان مسلح دولت در مربوطات این حوزه سخن زده و تأکید می‌کند که MANDEGARمصمم است تا گروه طالبان و هراس افگنان را سرکوب و نابود سازد.
آقای مبین در رابطه به شکست گروه طالبان در سال گذشته در مناطق مختلف افغانستان اشاره کرده، می‌گوید: «در سال جاری عملیات سراسری تحت عنوان «خالد ۹۶» راه اندازی شده که طالبان را هدف قرار می‌دهد».
موصوف با اشاره به اینکه طالبان و مخالفان مسلح دولت حملات بهاری شان را تحت نام منصوری راه اندازی کرده‌اند، بیان داشت: «نیروهای امنیتی افغانستان آماده‌گی کاملی برای دفع و محو حملات طالبان را روی دست گرفته و آنان را در زون شمال و شمال‌شرق نابود می‌سازند».
جنرال مبین می‌گوید که طالبان در جریان یک هفتهٔ گذشته در ساحات گوناگون ولایات بدخشان، تخار، بغلان و فاریاب حملات گسترده‌یی را انجام داده‌اند اما نظامیان افغانستان توانستند که حملات شان را دفع کرده و عقب زنند.
او با بیان اینکه دیگر به گروه طالبان و هراس افگنان در زون شمال و شمال شرق کشور رحم نمی‌کنیم و آنان در هر نقطه‌یی که باشند سرکوب می‌شوند، گفت: «وضعیت امنیتی تحت بررسی و کنترل ارتشیان و سایر نیروهای امنیتی قرار دارد».
در عین حال، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان از سرکوب طالبان در ساحهٔ ولسوالی درقد ولایت تخار سخن زد و گفته است: «در نتیجهٔ عملیات‌های نظامی در جریان چند روز گذشته تلفات سنگین به گروه طالبان وارد شده است.»
آقای مبین ضمن اینکه از آمار و ارقام تلفات مخالفان مسلح دولت در این بخش‌های چیزی نمی‌گوید اما سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین اضافه کرد: «در ۳ روز گذشته ۵۰ مخالف مسلح دولت کشته، ۷۰ تن دیگر شان زخمی و ۵ پایگاه نظامی طالبان تخریب شده است».
آقای مبین گفت که در میان کشته شده‌گان شماری از فرماندهان گروه طالبان نیز شامل می‌باشند.
گفتنی است که پایگاه نظامی قول اردوی ۲۰۹ شاهین از بزرگترین پایگاه‌های نظامی ارتش افغانستان پنداشته می‌شود که مسوولیت تأمین امنیت و مبارزه با هراس افگنی را در ۹ ولایت بدخشان، تخار، قندوز، بغلان، سمنگان، بلخ، جوزجان، سرپل و فاریاب را دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.