طالبان پاکستانی عملیات‌های‌شان را بر افغانستان متمرکز می‌کنند

- ۱۷ قوس ۱۳۹۱

طالبان پاکستانی با تغییر ساختار تشکیلاتی‌شان پس از این، حملات دهشت‌افگنانۀ شان را بر افغانستان متمرکز می‌سازند.
به گزارش  خبرگزاری اسوشیتدپرس، مقامات امنیتی پاکستان می‌گویند که بیت الله محسود رهبر فعلی طالبان پاکستان دیگر قدرت چندانی نداشته و نمی‌تواند نیروهای تحت امر خود را رهبری کند؛ از همین‌رو به زودی ولی الرحمان، معاون محسود به عنوان رهبر جدید طالبان پاکستان معرفی می‌شود.
براساس این گزارش، با آمدن ولی الرحمان که از چهره‌های میانه‌رو طالبان محسوب می‌شود، نیروهای تحریک طالبان حملات خود در داخل پاکستان را کاهش داده و متوجه اهداف امریکایی می‌شوند و بدین ترتیب افغانستان با توجه به حضور نیروهای امریکایی در آن، تبدبل به حوزه فعالیت تحریک طالبان پاکستان می‌شود. یکی از مقامات امنیتی پاکستان در این رابطه می‌گوید: رحمان از چهره‌هایی است که خیلی زود در طالبان رشد کرده و محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی محسود به شمار می‌رود و ممکن است که ما شاهد آمدن یک فرد عملگرا به جای رهبر خشونت طلب طالبان پاکستان باشیم.
به گفته این مقام امنیتی، یکی از اولویت‌های رحمان صلح با دولت پاکستان است از همین رو اگر وی به جای محسود رهبر طالبان باشد، شاهد کاهش عملیات‌های طالبان در داخل پاکستان خواهیم بود.
پاکستان در حالی ولی الرحمان را از چهره‌های میانه رو طالبان معرفی می‌کند که امریکا برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به بازداشت وی شود، پنج میلیون دالر جایزه می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.