انتقاد تند نماینده‌گان مجلس از ناتوانی نیروهای امنیتی در محار حملات تروریستی

- ۱۸ قوس ۱۳۹۱

برخی نماینده‌گان مجلس در پیوند به حملۀ انتحاری بر جان رییس عمومی امنیت ملی، می‌گویند که توانایی کشفی و استخباراتی نیروهای امنیتی کشور بسیار پایین است.
پس از انجام حمله برجان اسد الله خالد رییس عمومی امنیت ملی، نماینده‌گان مجلس  نسبت به توانایی نیروهای امنیتی در تامین امنیت مردم ابراز نگرانی کردند.
اعضای مجلس نماینده‌گان روز شنبه در نشست عمومی این مجلس، از بی‌توجهی نیروهای کشفی کشور به خاطر جلوگیری از حمله بر جان آقای خالد به شدت انتقاد کردند.
فوزیه کوفی نمایندۀ بدخشان در مجلس گفت: «وقتی یک مقام امنیت ملی زخمی می‌شود و در مهمان خانه وی حمله صورت می‌گیرد مردم به کی اعتماد کند؟ پیشنهاد من به ارگان‌های امنیتی این است که در شیوۀ کشف و استخبارات خود و در شیوه اعتماد تحت هر نام به هر شخص تجدید نظر کنند.»
در این حال، ذکیه سنگین نمایندۀ پروان در مجلس گفت: عدم پیگیری حملات تروریستی بر جان شخصیت‌های ملی ما امروز باعث حمله برجان رییس عمومی امنیت ملی گردید.»
این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شوند که رییس عمومی امنیت ملی پس از چاشت روز پنجشنبه در یکی از مهمان خانه های امنیت ملی از سوی یک مهاجم انتحاری  که خودش را پیام آور صلح معرفی کرده بود، مورد هدف قرار گرفت.
رییس جمهور کرزی به روز شبنه در یک نشست خبری انجام این عمل را یک حرکت بزدلانه خواند.
این بار نخست نیست که مخالفان مسلح از نام پیام صلح استفاده می‌کنند.
سال گذشته نیز شخصی به نام «پیام آور صلح» استاد برهان الدین ربانی رییس پیشین شورای عالی صلح را در منطقۀ وزیر محمد اکبرخان در منزل‌اش هدف قرار داد و وی را شهید ساخت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.