رییس شورای علمای پروان ترور شد

- ۲۰ ثور ۱۳۹۶

صبح دیروز یک انفجار در آموزش‌گاه مرکزی علوم دینی ولایت پروان در شهر چاریکار، جان مولوی عبدالرحیم شاه حنفی رییس شورای علمای آن ولایت را گرفت.
مسوولان محلی در پروان می‌گویند این روی‌داد حدود ساعت هشت پیش از چاشت دیروز در دارالعلوم مرکزی شهر چاریکار رخ داده‌است.
گفته می‌شود در این حادثه هفت نفر از دانش‌آموزان دارالعلوم نیز جان باخته‌اند و چند تن دیگر زخمی شده‌اند که وضعیت برخی از آنان وخیم است.
MANDEGARبه گفتۀ مسوولان، این روی‌داد ناشی از انفجار ماینی بوده که در داخل یک صنف جاسازی شده بوده و در جریان حضور شاگردان در درس منفجر گردیده‌است.
تا به حال مسوولیت این روی‌داد را هیچ گروهی به شمول طالبان که بیش‌تر مسوولیت چنین روی‌دادهایی را به خودشان منسوب می‌کنند، به دوش نگرفته‌اند.
کشته شدن رییس شورای علمای پروان واکنش‌های زیادی را در پی داشت که ارگ در همین رابطه با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که تروریستان یک‌بار دیگر به امر باداران خود دست به جنایت زدند.
در اعلامیۀ ارگ آمده‌است که گروه‌های تروریستی که باورمند به هیچ ارزش دینی و حقوق بشری نیستند، باربار تلاش کردند تا با هدف‌قراردادن علمای دین و منبر، زنان، کودکان و امکاکن مقدس اهداف دیگران را برآورده کنند.
آقای غنی گفته است که تروریستان که به کشتن مردم، جنایت‌های ضد بشری و اعمال نابخشودنی متوسل می‌شوند، محکوم به نابودی‌اند.
هم‌چنان آقای غنی گفته‌است نیروهای امنیتی و فاعی افغانستان مانند همیشه تا نابودی گروه‌های تروریست و دهشت‌افگن مبارزه نموده و در هرکجا آنان را هدف قرار خواهند داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.