سناتوران: غنی در مبارزه با فساد «سلیقه‌یی» و «قومی» برخورد می‌کند

- ۲۰ ثور ۱۳۹۶

شماری از اعضای مجلس سنا در واکنش به اظهارات رییس حکومت وحدت ملی می‌گویند که ارگ و شورای امنیت ملی منبع اصلی فساد و قلب فساد در افغانستان است.
محمداشرف غنی دو روز پیش وزارت داخله را فاسدترین نهاد امنیتی خواند و از آن به عنوان «قلب فساد» یاد کرد.
MANDEGARاین اظهارات انتقادهای تند اکثر سناتوران را در جلسۀ علنی دیروز مجلس سنا در پی داشت.
سناتوران هرچند وجود فساد در تمام دولت را تایید می‌کنند؛ اما می‌گویند که آقای غنی در مبارزه با فساد «سلیقه‌یی» و «قومی» برخورد می‌کند.
جمعه‌الدین گیانوال، عضو مجلس سنا گفت که ارگ، شورای امنیت و کمیتۀ تدارکات ملی منبع اصلی فساد و قلب فساد در دولت افغانستان است.
محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا نیز در این باره گفت: فساد در همه نهادهای دولت وجود دارد؛ اما آقای غنی به طور غیر متوازن و سلیقه‌یی نام برخی ادارات را می‌گیرد.
معاون اول مجلس تاکید کرد که حکومت به معامله‌گری متوسل شده و بر مبنای منافع تیمی عمل می‌کند.
گلالی اکبری، عضو دیگر سنا نیز با اشاره به این موضوع آقای غنی را به برخورد قومی متهم کرد و گفت: رییس حکومت وحدت ملی پیش از اعلام این موضوع، باید برای از بین بردن فساد راه حل می‌یافت.
بانو اکبری تاکید کرد که آقای غنی نباید گزینشی با قضیه فساد برخورد کرده و با متهم کردن یک نهاد به فساد، یک قوم را نشانه گیرد. به گفتۀ او، هرجا که فساد اداری باشد باید ریشه کن شود؛ نه اینکه کمپاین شود.
نادر بلوچ، عضو دیگر مجلس سنا نیز با انتقاد از آقای غنی مدعی شد که سران حکومت وحدت ملی خودشان عاملان اصلی فساد در افغاستان هستند و هم‌دیگر را به فساد متهم می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.