واکنش ارگ به ترور معاون اکادمی علوم: تروریستان به سزای اعمال غیرانسانی شان می‌رسند

- ۲۴ ثور ۱۳۹۶

ریاست حکومت وحدت ملی، ترور محقق سیف الرحمن ستانکزی، معاون بخش علوم اسلامی اکادمی علوم افغانستان را به شدت محکوم کرده است.
محقق سیف الرحمن ستانکزی روز جمعه، زمانی که برای ادای نماز جمعه به سوی مسجد می رفت، در منطقۀ رحمان بابای شهر کابل توسط افراد ناشناس ترور شد.
دفتر رسانه‌های ارگ با نشر اعلامیه‌یی گفته است که تروریستان که به دین و هیچ قانون ارج قایل نیستند و دو روز پیش سیف‌الرحمن ستانکزی، معاون بخش علوم MANDEGARاسلامی اکادمی علوم افغانستان را هنگام رفتن به‌سوی نماز جمعه، شهید کردند.
در خبرنامه به نقل از محمداشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی آمده است: «تروریستان از طریق انجام حملات تروریستی بالای علما و شخصیت‌های ملی، زنان و کودکان، هیچ‌گاه به اهداف شوم باداران شان که همانا عقب‌گذاشتن کشور ما از کاروان علم و ترقی است، نمی‌رسند و نمی‌توانند هم‌وطنان ما را نسبت به آینده شان، ناامید سازند».
آقای غنی گفته است: «به‌منظور دفع و طرد پلان‌های گروه‌های تروریستی که خواهان ایجاد شر و وحشت‌اند، مبارزه برحق نیروهای شجاع و دلیر امنیتی و دفاعی ما علیه آنها تا نابودی این گروه‌ها از خاک پاک ما ادامه دارد و آنها به‌سزای اعمال غیر انسانی و غیر اسلامی شان می‌رسند».
گفتنی است که در این اواخر علما و شخصیت‌های علمی کشور بیشتر آماج حملات انتحاری و انفجاری قرار می‌گیرند. هفتۀ گذشته، رییس شورای علمای پروان در انفجار ماینی در مدرسۀ دینی در شهر چاریکار که در آن مشغول تدریس بود، کشته شد.
پیش از آن یک نویسنده در کندهار و یک فعال سیاسی در ولایت بغلان نیز ترور شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.